شهرام رسولی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا آذرماه امسال کارت هوشمند ملی ۸۵ درصد واجدان شرایط صادر شده و با توجه به ارائه خدمات توسط دستگاه‌های اجرایی از طریق کارت هوشمند ملی شهروندان باید نسبت به ثبت‌نام کارت هوشمند ملی اقدام نمایند تا در خدمات دستگاه‌های اجرایی با مشکل مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۵ دفتر پیشخوان در استان به منظور دسترسی آسان مردم ارائه خدمات می‌نمایند، گفت: ارائه خدمات بموقع  و کاهش زمان حضور مردم در ادارات و دفاتر پیشخوان از برنامه‌های مدنظر ثبت احوال است و در حال حاضر صدور شناسنامه در کمتر از ۴۸ ساعت و بصورت روزانه ارائه می شود.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل بیان‌کرد: تنظیم و صدور اسناد هویتی افراد از حساس‌ترین مراحلی است که باید با دقت و ریزبینی خاصی انجام شود و هم‌اکنون این امر به صورت دقیق توسط کارشناسان این استان در حال انجام طوری‌که برای رفاه حال شهروندان در بیمارستان‌ها و آرامستان اردبیل نمایندگی ثبت احوال فعال است.

رسولی با اشاره به میزان زاد و ولد در استان افزود: امسال ۹۹.۹ درصد ولادت‌های استان در مهلت قانونی ۱۵ روزه ثبت می‌شوند که از میانگین کشوری بالا است.

وی بیان‌کرد: در این مدت ۱۳ هزار و ۲۳۳ ولادت در استان به ثبت رسیده به طوری‌که به طور میانگین روزانه ۵۳ نوزاد متولد می‌شود.

رسولی گفت: همچنین چهار هزار و ۶۱۶ مورد فوتی به ثبت رسیده که بطور میانگین هر ۱.۵ ساعت یک فوت اتفاق می‌افتد که ۹۹.۷ درصد آنها در مهلت قانونی ۱۰ روزه ثبت شده‌است.

وی بیشترین فراوانی نام در سال ۹۸ در بین آقایان را امیرعلی و ابوالفضل، آیهان و در بین بانوان زهرا ، فاطمه و ال‌آی ذکر کرد و گفت: سامانه الکترونیکی نام‌گزینی از طریق سایت

ثبت احوال اردبیل در دسترس مردم است.

رسولی درباره اسناد هویتی و صدور شناسنامه مکانیزه در استان افزود: تاکنون حدود ۷۰ درصد شناسنامه مردم استان به مکانیزه تغییر یافته و با راه‌اندازی سامانه استعلام هویتی در ادارات و حذف کپی مدارک هویتی در مکاتبات نظام اداری گام بزرگی در جهت خدمت به مردم برداشته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.