دکتر ابوالفضل باقری روز شنبه در آیین تجلیل از بهورزان خلخال افزود: با هدف ارتقای سطح علمی و توانمندسازی بهورزان آموزشکده بهورزی این شهرستان بزودی راه‌اندازی شده و فارغ‌التحصیلان این مرکز آموزش علمی مدرک کاردانی بهورزی دریافت خواهند کرد.

او اظهارکرد: خلخال جزو سه شهرستان دارای مرکز آموزش بهورزی استان اردبیل است که امور مربوط به آموزش‌های بهورزی بصورت علمی و عملی انجام می‌شود.

وی گفت: درحال حاضر ۹۸ درصد از جمعیت روستایی این شهرستان از خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده از سوی بهورزان این شهرستان بهره‌مند هستند.

دکتر باقری افزود: بیش از ۴۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان زیرپوشش خدمات ارائه شده از سوی ۹۲  بهورز زن ومرد دانشکده علوم پزشکی قرار داشته و از خدمات بهداشتی ، درمانی بهورزان از جمله مراقبت دوران بارداری مادران باردار ، تغذیه نوزادان ، کنترل دوره‌ای سلامت و سایر خدمات بهره می‌برند.
وی اظهارداشت: چهار بیماری فشار خون ، دیابت ، بیماری قلبی و عروقی و سرطان به عنوان چهار عامل اصلی مرگ و میر در کشور محسوب می‌شود که وزارت بهداشت و درمان کاهش ۲۵ درصد از این مرگ و میرها در ۲۰ سال آینده را در دستور کار خود قرار داده است.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این مراسم با تقدیر از تلاش بهورزان در ارتقای سطح سلامت جامعه طرح بهورزی را از طرح‌های موفق انقلاب و نظام اسلامی ذکر کرد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت خلخال هم گفت: یک میلیون و ۶۸۰ هزار خدمت در قالب سامانه یکپارچه سلامت (سیب) از سوی مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان به مردم این شهرستان ارائه شده است.

ایرج اعتبار با بیان اینکه میانگین کشوری دریافت خدمات سلامت یک خدمت در طول سال برای هر نفر ایرانی است، گفت: میانگین دریافت خدمات بهداشتی جمعیت خلخال ۱۶ خدمت برای هر نفر در طول سال است 

وی بیان‌کرد: همه جمعیت این شهرستان زیرپوشش طرح یکپارچه سلامت سیب بوده و از انواع خدمات سلامت پیش‌بینی شده بهره می‌برند.
وی گفت: گروه‌های جمعیتی از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت خدمات نوین سلامت و بسته‌های مراقبت سلامت را در مراکز بهداشتی روستایی و شهری دریافت می‌کنند.
اعتبار افزود: خدمات سلامت در بستر الکترونیکی سامانه سیب ارائه شده و در حال حاضر زیرساخت‌های لازم در مراکز بهداشتی شامل سخت‌افزار و اینترنت پرسرعت توسط دانشکده علوم پزشکی خلخال فراهم شده است.
به گفته وی ، خدمات بهداشتی و سلامت ارائه شده به مراجعان در این سامانه ثبت و از طریق مکانیزم پیامکی وزارت بهداشت نحوه خدمت‌رسانی به تلفن همراه دریافت‌کنندگان خدمات سلامت ارسال و نظرسنجی می‌شود.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.