دکتر بشیر خالقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:متخلفان و سوءاستفاده‌کنندگان از ارز دولتی برای واردات داروهای ممنوعه باید مورد برخورد مسوولان ذی‌ربط واقع شوند. عضو فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلای همچنین با انتقاد از بی‌توجهی مسوولان مربوطه برای نظارت بر واردات غذا و دارو از آنها خواست تا متخلفانی که با ارز دولتی اقدام به واردات داروهای ممنوعه کرده‌اند، به دستگاه قضایی معرفی کنند تا به اشد مجازات برسند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد انتشار خبری مبنی بر واردات آمپول تستوسترون و سایر داروهای ممنوعه بجای پودر نارگیل و کاکائو، گفت: ما باید ابتدا صحت و سقم این خبر را مورد بررسی قرار دهیم و در صورتی که این خبر واقعیت داشت در نشست آتی کمیسیون بهداشت و درمان این موضوع را مطرح کرده و از مسوولان سازمان غذا و دارو هم در این مورد سوال خواهیم کرد.

او اظهارداشت: تخلفات مربوط به واردات داروهای ممنوعه به هیچ‌ وجه قابل بخشش نیست و برخورد با این موضوع باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط قرار بگیرد.

نماینده مردم  خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: آنچه مسلم است واحدهای نظارتی سازمان غذا و دارو و دانشگاه‌های علوم پزشکی باید نظارت دقیقی بر این بخش داشته باشند و متخلفانی که به این امر اقدام کرده‌اند را به دستگاه قضایی معرفی کرده تا با اشد مجازات با آنها برخورد شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تشریح کرد: در شرایطی که کشور در حوزه تامین دارو با بحران مواجه شده و بیماران برای تهیه دارو با مشکلات جدی مواجه شده‌اند، انجام این قبیل اقدامات به هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست.

او گفت: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس امیدوارند که این خبر تنها شایعه باشد، اما به مسوولان وزارت بهداشت و درمان نیز هشدار می‌دهیم با دقت بیشتری بر حوزه واردات غذا و دارو نظارت داشته باشند.

وی افزود: ما نیز در مجلس از بعد نظارتی به این موضوع ورود پیدا خواهیم کرد و چنانچه این خبر صحت داشته باشد از ابزارهای قانونی و نظارتی که در اختیار داریم برای برخورد با تخلف صورت گرفته در این حوزه استفاده خواهیم کرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.