معروف خسروی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راهداران پرتلاش شهرستان خلخال از اولین بارش برف و از مهرماه امسال در آماده‌باش کامل بوده و در  ۷۹ روز پاییز امسال بارها اقدام به بازگشایی و برف‌روبی محورهای پوشیده از برف بین شهری و روستایی این منطقه کرده‌اند.

او با بیان اینکه ۱۲ گروه راهداری با استفاده از ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک ،نیمه‌سنگین و سنگین برف‌روبی  برای باز نگهداری راه‌های پوشیده از برف شهرستان در تلاش هستند، اظهار داشت: در این مدت تنها ۲ روز محورهای ارتباطی روستایی شهرستان ناشی از بارش برف سنگین با ارتفاع بیش از یک متر مسدود شده و در سایر موارد و بارندگی‌های برف از انسداد راه‌های با تلاش راهداران جلوگیری شده است .

وی همچنین از ادامه بارش برف همراه با کولاک که از صبح روز شنبه هفته جاری آغاز شده در گردنه الماس واقع در جاده خلخال - اسالم خبر داد و افزود: در شبانه‌روز گذشته نیز به دفعات مسیر خلخال - اسالم برای سهولت در تردد هموطنان برف‌روبی و نمک‌پاشی شده است.

خسروی اضافه‌کرد: ارتفاع برف در گردنه الماس به بیش از ۶۰ سانتی‌متر رسیده و به دفعات از شبانه‌روز گذشته این مسیر تیغه‌زنی و نمک‌پاشی که لزوم استفاده از زنجبر برای تردد از این گردنه از رانندگان انتظار می‌رود.

خسروی گفت: غیر از راه خلخال - پونل که از ۲۰ روز پیش تا اطلاع ثانوی مسدود است، تمام جاده‌های ارتباطی به استان‌های گیلان ، زنجان ، تهران و اردبیل باز است.

سرپرست  اداره راهداری شهرستان خلخال همچنین از تردد کامیون‌های حامل بار شن و ماسه با تناژ بالا از جاده خلخال - اسالم خبر داد و افزود: ادامه این تخلف که از سوی رانندگان در این مسیر انجام می‌شود.

وی اظهارداشت: این کار علاوه بر افزایش خطرات جاده‌ای برای خودروهای سواری و کاهش ایمنی سفر در این مسیر کوهستانی موجب از بین رفتن آسفالت این جاده و وارد شدن خسارات مالی سنگین به بخش راهداری می‌شود.

او گفت: برای جلوگیری از ادامه تخلفات کامیون‌های حامل بار شن و ماسه بارگیری شده به مقصد گیلان اداره راهداری خلخال بزودی نسبت به استقرار باسکول در مسیر خلخال - اسالم اقدام خواهد کرد. 

خسروی از توزیع بیش از ۶۵۰ حلقه لاستیک سهمیه و تعاونی به نرخ دولتی از سوی اداره راهداری شهرستان خلخال در بین کامیون‌داران، مینی‌بوس و اتوبوس و خودروهای سنگین  در طول سال جاری خبر داد.

خلخال در جنوب اردبیل از شهرستان‌های سردسیر کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.