رییس اداره هواشناسی خلخال روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: بدنبال ورود جبهه هوای گرم و مرطوب و بارشی به منطقه ، بارش باران در این شهر از صبح دیروز آغاز شده و هم اکنون نیز بصورت پراکنده ادامه دارد.
فرامرز فرض‌الله‌پور با بیان اینکه ادامه بارش‌ها در شهر خلخال بصورت باران در طول روز خواهد بود، افزود: بارندگی‌ها در ارتفاعات ، گردنه‌ها و مناطق کوهستانی بصورت برف گزارش می‌شود.
وی گفت: در حالی که حداقل دمای هوای روز سردترین روز هفته جاری گذشته خلخال ۱۴ درجه زیر صفر در این اداره به ثبت رسیده، این میزان با ۱۷ درجه افزایش به ۳ درجه بالای صفر در صبح امروز این شهر رسید.

بارش باران در خلخال موجب ذوب شدن برف یخ به جای مانده از بارش سنگین برف روزهای گذشته در معابر و کوچه‌های این شهر و سهولت در تردد خودروها و پیاده‌ها شد.
رییس اداره هواشناسی خلخال همچنین افزود: بارندگی در بیشتر مناطق  کوهستانی ،ارتفاعات و گردنه‌های بلند شهرستان بصورت برف پیش‌بینی شده و در برخی از مناطق خلخال ارتفاع برف قابل توجه خواهد بود.
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال نیز از بارش برف در گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم و سایر راه‌های کوهستانی این شهرستان در طول شب گذشته و صبح امروز خبرداد و گفت: تردد در این مسیر ارتباطی بصورت عادی و بدون استفاده از زنجیرچرخ صورت می‌گیرد.
معروف خسروی با بیان اینکه غیر از راه خلخال - پونل در استان گیلان سایر راه‌های اصلی ،فرعی و بین‌روستایی این شهرستان باز بوده و تردد خودروها در آنها جریان دارد، افزود: با وجود باز بودن همه راه‌های اصلی ، فرعی و روستایی و تردد عادی خودروها به همراه داشتن زنجیرچرخ به همه رانندگان عبوری توصیه می‌شود.

خلخال در جنوب اردبیل از مناطق سردسیر کشور است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.