دولت لطفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر در تمام مدارس روستایی استان که امکان استفاده از گاز طبیعی در آنها وجود دارد، سیستم‌های پکیج و گرمایشی استاندارد جایگزین بخاری‌های نفتی شده است. 

او اظهارداشت: در روستاهایی که گازکشی شده ولی امکان استفاده از گاز بدلیل نیمه‌کار بودن طرح‌های گازرسانی وجود ندارد، از بخاری‌های هرماتیک هوشمند برای پیشگیری از احتمال هرگونه حوادث ناشی از استفاده از بخاری‌های نفتی استفاده می‌شود.

او گفت: امسال پنج میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز مدارس خلخال هزینه شد.

لطفی افزود: در نیمه اول امسال ۳۲ پروژه آموزشی در استان اردبیل شامل ۲۰ باب مدرسه متشکل از ۱۱۲ کلاس درس و چند نمازخانه و سالن ورزشی در مدارس مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 
وی گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های افتتاحی اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان در مدارس نواحی ۱۹ گانه بیش از ۴۲۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی با تقدیر از تلاش نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس در جذب کمک‌های اعتباری مرکز کشور برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره این منطقه افزود: پروژه رها شده مدرسه شهید نامجوی خلخال پس از هشت سال توقف با پیمانکاری توانمند دوباره فعال می‌شود.

او با بیان اینکه سیستم گرمایشی ۹ مدرسه قدیمی شهر خلخال بلحاظ فرسودگی قابل تعمیر و بازسازی نیستند، اظهارداشت: سیستم حرارتی این مدارس نوسازی خواهد شد.

۲۵۰ هزار دانش‌آموز ۱۹ منطقه آموزشی در ۱۱ شهرستان استان اردبیل سال تحصیلی ۹۹ ـ ۹۸ را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.