حجت‌الاسلام کریم اسدی روز چهارشنبه در بازدید از پروژه راه‌سازی خلخال -  ماسوله در حوزه استحفاظی استان اردبیل افزود: بر اساس وعده‌های داده شده از سوی استاندار و همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل این راه تا پایان مهرماه امسال باید مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه زیرسازی در مسیر هفت کیلومتر باقیمانده راه در حوزه استحفاظی شهرستان خلخال به پایان رسیده و آماده برای آسفالت است، گفت: طولانی شدن زمان اجرای آسفالت مسیر با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و محدودیت زمان کاری در منطقه جایز نیست.

حجت‌الاسلام اسدی اظهار داشت: کوتاهی در آسفالت این مسیر احتمال از بین رفتن کار انجام شده به علت بارندگی‌های برف و باران را دارد و مسئولان دست‌اندرکار باید در این زمینه پاسخگو باشند.

محمدرضا شایقی ، رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خلخال نیز در این بازدید گفت: با آسفالت راه خلخال - ماسوله زمینه برای بهره‌برداری کامل راه آسفالته در حوزه استحفاظی استان اردبیل و سرازیر شدن گردشگران از سمت شهر توریستی ماسوله به استان اردبیل فراهم می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به حضور سالانه بیش از ۶ میلیون گردشگر داخلی و خارجی در شهر توریستی ماسوله و با سفر بخشی از این گردشگران از مسیر راه زیبای ماجولان ، شال ، کلور به خلخال تحول بسیار مهمی در بخش صنعت گردشگری این شهرستان اتفاق خواهد افتاد.

علی یوسف‌زاده ، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز گفت: زیرسازی مسیر هفت کیلومتری باقیمانده راه در حوزه استحفاظی این استان از از اواخر شهریور به پایان رسیده است.

او افزود: مشکلات فعالیت کارخانه آسفالت نجفی به عنوان تنها کارخانه موجود تامین آسفالت پروژه‌های راه‌سازی منطقه خلخال برطرف شده و در صورت حل مشکل تامین سوخت مورد نیاز کارخانه از سوی مسئولان اجرایی این مسیر زیرسازی شده در مدت روز آسفالت شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

عملیات اجرایی راه خلخال - ماسوله از زمان پیروزی انقلاب اسلامی از طرف وزارت راه و ترابری وقت با استفاده از اعتبارات ملی توسط شرکت طریق‌القدس از شرکت‌های طرف قرارداد با وزارت راه و ترابری وقت آغاز و این پروژه در مقاطع زمانی مختلف فعال و تعطیل شده است.

این پروژه از ۲ سال پیش با عزم مسئولان استان اردبیل منجر به نتیجه شده است.

راه‌سازی و آسفالت ۴۸ کیلومتر از مسیر ۵۵ کیلومتری واقع شده این راه در حوزه استحفاظی استان اردبیل در سال‌های گذشته انجام و با آسفالت هفت کیلومتر باقیمانده، آسفالت راه در حوزه شهرستان خلخال پایان می‌یابد.

با بهره‌برداری از راه ۷۰ کیلومتری خلخال - ماسوله در استان گیلان مسافت فعلی تا این شهر توریستی از طریق جاده خلخال ،شال ،ماجولان به ماسوله ۵۰ درصد و زمان مسافرت نیز به ۹۰ دقیقه کاهش یافته و زمینه ورود انبوه گردشگران داخلی و خارجی با استفاده از این مسیر به سمت استان اردبیل فراهم خواهد شد.

شهرستان خلخال ، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می‌کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل ۲ راه ارتباطی استان‌های اردبیل و گیلان می‌باشد.
۲۳ کیلومتر از مسیر ۷۰ کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و ۴۷ کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.