مهدی کسایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست این شهرستان هنگام گشت و کنترل مناطق آزاد در اراضی روستای گندم‌آباد واقع در منتهی‌الیه جنوب این شهرستان و هم‌مرز با استان زنجان یک قبضه اسلحه قاچاق را کشف و ضبط کردند.

او اظهار داشت: استفاده از سلاح‌های قاچاق و غیرمجاز توسط متخلفان شکار، یکی از عوامل تهدید کننده نسل وحوش ونادر در مناطق آزاد و حفاظت شده این شهرستان است. 

وی گفت: با توجه به تعامل محیط‌بانان این اداره با عوامل نیروی انتظامی و اجرای گشت‌های مشترک در مناطق آزاد و تحت مدیریت شهرستان در نیمه نخست سال جاری موفقیت‌های چشمگیری در زمینه مقابله با غارت حیات وحش منطقه و کشف سلاح‌های غیرمجاز شکاری و جلوگیری از شکار غیرمجاز توسط غارتگران حیات وحش و شکارچیان غیرمجاز و افرادی که اقدام به شکار قاچاق در مناطق حفاظت شده می‌کردند، در این شهرستان کسب شده است. 

کسایی افزود: در این مدت محیط‌بانان این شهرستان با گشت و مراقبت شبانه‌روزی در منطقه حفاظت شده آق‌داغ موفق به دستگیری شکارچیانی شدند که بصورت زیرکانه و بدور از چشم مردم و ماموران اقدام به شکار بزهای کوهی در منطقه حوالی روستای آق‌سو در ارتفاعات کوه آق‌داغ و دومین قله مرتع استان اردبیل می‌کردند. 

او از همیاران و دوستداران محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده و یا اطلاع از تخلفات زیست‌محیطی مراتب را به اولین پاسگاه محیط‌بانی ، پاسگاه انتظامی و یا به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط‌زیست استان گزارش کنند.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.