به گزارش ایرنا ،فریدون بابایی روز دوشنبه در جلسه کارگروه گردشگری خلخال از بی‌توجهی مسئولان اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به بحث‌های گردشگری ،بازدید از مناطق نمونه گردشگری و بررسی مشکلات طرح‌های سرمایه‌گذاری این شهرستان انتقاد کرد.

او اظهار داشت: انتظار از مسئولان این اداره کل داشتن برنامه مدون برای توسعه گردشگری این منطقه همراه با توزیع متوازن امکانات و اعتبارات گردشگری در همه مناطق و شهرستان‌های استان اردبیل است.

او گفت: فقدان زیرساخت‌های لازم گرشگری در این شهرستان موجب به چالش کشیده شدن افکار عمومی و اعتراض مردم منطقه به نوع و نحوه هزینه کرد اعتبارات ملی از سوی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان شده است.

بابایی با بیان اینکه برای اجرای طرح گردشگری بام خلخال هزینه‌های کلانی از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی این طرح صورت گرفته و برای بررسی مشکلات طرح نیازمند بازدید مسئولان میراث فرهنگی استان است ، افزود: مسئولان میراث فرهنگی در این زمینه کم لطفی می کنند.

او بیان کرد: برغم اینکه افزایش ورودی گردشگر در خلخال اتفاق افتاده ولی بدون داشتن زیرساخت‌های گردشگری نمی‌توان به توسعه صنعت گردشگری در این منطقه امیدوار شد.

فرماندار خلخال گفت: ادامه بی توجهی‌ها به وظایف ذاتی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان سبب شده تا فرمانداری در بسیاری از موارد به جای این اداره به مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران طرح‌های گردشگری رسیدگی و تصمیم‌گیری کند.

او بیان کرد: تنها یک مورد لغو پروانه شرکت خانه مسافری خلخال از طرف اداره کل میراث فرهنگی استان در حالی که این مجوز با تلاش‌های بسیار از مرکز کشور اخذ شده بود، موجب شد تا بسیاری از گردشگران تابستان امسال خلخال به جای اسکان رسمی و قانونی در این خانه‌ها روانه چادرهای برپا شده خود در پارک‌ها و بوستان‌ها شوند.

بابایی گفت: در حالی که ۴۰ درصد از مجموع اعتبارات استانی امسال این شهرستان به حوزه راه‌سازی و راهداری در جهت تامین بخش از نیازهای زیرساختی گردشگری منطقه تخصیص داده شده ولی اعتبار خاصی برای اجرای طرح‌های زیرساختی گردشگری این منطقه از محل اعتبارت ملی هزینه نشده و اعتبارات مربوط به تبلیغات و معرفی مناطق گردشگری قرار گرفته در اختیار اداره کل میراث فرهنگی استان پس از گذشت ۲ سال همچنان عملیاتی نشده است.

وی طرح قطب‌بندی گردشگری در استان از سوی اداره کل میراث فرهنگی را نادرست دانست و افزود: توسعه متوازن گردشگری در همه مناطق این استان از جمله شهرستان خلخال به عنوان دروازه جنوبی ورود گردشگران به اردبیل باید مورد توجه قرار بگیرد.

شهرستان خلخال با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوبی‌ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان‌های آذربایجان‌شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده است.
وجود ۱۲ کیلومتر مرز مشترک با استان سرسبز گیلان ، جاده زیبا و جنگلی خلخال به اسالم ، مناطق نمونه گردشگری الماس ، چشمه ازناو ، چشمه میرعادل بولاغی اندبیل ، امامزاده عبدالله کلور ، جاده زیبای خلخال به شاهرود ، آبشار نره‌گر روستای هدف گردشگری اسبو ، آبشار سفیداب روستای لرد ، آبشار سجن بخش شاهرود ، آبگرم روستای تیل ، روستاهای هدف گردشگری کزج ، نمهیل ، برندق و خمس ، قلعه کیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه‌عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش همراه با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خلخال را به یکی از شهرستان‌های گردشگرپذیر استان اردبیل و کشور تبدیل کرده است.
شهرستان خلخال ، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می‌کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل ۲ راه ارتباطی استان‌های اردبیل و گیلان می‌باشد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.