به گزارش ایرنا، سیدعلیرضا آوایی روز سه شنبه در جریان سفر به استان اردبیل و در دیدار با کارکنان سازمان تعزیرات حکومتی این استان، این سازمان را پناهگاه مردم و یکی از حافظان جایگاه قانون دانست.

وی بر ضرورت تسریع و دقت در روند رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده در مراجع تعزیرات حکومتی تاکید کرد و خطاب به کارکنان این سازمان افزود: در صدور آرا باید با احتیاط و دقت و با صرف وقت بیشتر عمل کرده  و در همه فرایند تصمیم‌گیری به اجرای عدالت کمک کنید.

آوایی بیان کرد: پرونده‌ای که زمانبر شود، از خاصیت می‌افتد و باید روند رسیدگی سرعت مطلوبی داشته باشد ولی با این حال، نباید سرعت در رسیدگی موجب پایین آمدن دقت در روند رسیدگی شده و حق کسی ضایع شود.

وی کار سازمان تعزیرات حکومتی را کاری قضایی و حساس خواند و خواستار دقت در بررسی پرونده‌های تشکیل شده در این نهاد شد و گفت: شعبه های بررسی پرونده قاچاق باید در جریان رسیدگی به پرونده، فوق‎العاده دقت کنند تا حق کسی ضایع نشود.

وزیر دادگستری اضافه کرد: عوامل رسیدگی به پرونده‌ها در این نهاد باید هنر استماع را خوب یاد بگیرند و از اعتماد اضافی و غیرمعمول به ضابطان پرهیز کنند.

وی همچنین با اشاره به پایین بودن میزان رضایتمندی مردم از سازمان تعزیرات حکومتی به خاطر جنس کار این نهاد افزود: باز با این حال در این تشکیلات می‌توان سطح رضایتمندی مردم را بالا برد و زهر آرای قضایی اتخاذ شده را کم کرد.

آوایی با تاکید بر ضرورت توجه به شرافت حرفه‌ای، عمل به قانون و توجه به ندای وجدان در فعالیت‌های سازمان تعزیرات حکومتی بیان کرد: در بررسی پرونده‌ها باید نهایت دقت به عمل آمده و آرای صادره پس از تحقیق کامل و جامع و بر مبنای قانونی و به شکل منصفانه صادر و اجرا شود.

وی پس از ارائه گزارش فعالیت یکساله توسط رحیمی آذر مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل و در پاسخ به حل مشکلات کارکنان این سازمان، با اشاره به تحریم ناجوانمردانه ایران از سوی آمریکا گفت: ما در شرایط جنگ نابرابری قرار داریم ولی معتقدم، این وضع که امتحان و مرحله دیگری در مسیر انقلاب است، سامان پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر دادگستری که به عنوان نماینده ویژه دولت برای حضور در برنامه‌های هفته دولت به استان اردبیل سفر کرده است، از فاز دوم کارخانه آرتاویل تایر بازدید کرده و برای رایزنی در خصوص حل مشکلات مربوط به تامین تجهیزات خط تولید و نیز منابع مالی مورد نیاز این طرح قول مساعد داد.

خط تولید جدید کارخانه آرتاویل تایر که در نزدیکی شهر اردبیل و با صرف ۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی و ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی در حال احداث است، پس از راه‌اندازی در پاییز امسال قادر است ۲۰ هزار تن دیگر به مجموع ۳۰ هزار تن محصول لاستیک قبلی این واحد صنعتی اضافه کند.

وزیر دادگستری در ادامه سفر خود همچنین از یک واحد پتروشیمی تولید کننده محصولات پلاستیک صنعتی و نیز واحد تولید کننده انواع کفپوش‌های صنعتی که توسط بخش خصوصی در شهرستان نمین در حال احداث و تکمیل است، بازدید کرده و بر حل مشکلات این واحد صنعتی به منظور تسریع در فرایند بهره‌برداری قول مساعد داد.

۱۹۰۵/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.