رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز سرعین گفت: با تلاش خیرین مدرسه‌ساز در سرعین 8 واحد آموزشی در قالب 30 کلاس درس احداث و یا در حال تکمیل و تقدیم به آموزش و پرورش شهرستان است.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، موسی‌زاده در نشست با جمعی از اصحاب رسانه در سرعین اظهار کرد: در یک و نیم سال فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان سرعین فعالیت‌های خوب عمرانی و مدرسه‌سازی در این شهرستان با اولویت مناطق روستایی آغاز شده به طوری که خیرین در این مدت 820 میلیون تومان تعهد مدرسه‌سازی داشتند.

وی به تلاش خیرین مدرسه‌ساز در احداث مدرسه سه کلاسه در روستای شایق و همچنین علیداشی، آتشگاه و همچنین تجهیز سالن ورزشی فضیلت سرعین و خرید تجهیزات کامپیوتری برای مدرسه شهید عباسی اشاره و خاطرنشان کرد: بخشی از این واحدها تکمیل و تعدادی نیز با پیشرفت 50 درصد در حال احداث است که امیدواریم تعدادی از این واحدهای آموزشی تا مهرماه آماده افتتاح شود.
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز سرعین ادامه داد: در حال حاضر بیش از 31 نفر خیر مدرسه‌ساز در این شهرستان فعالیت می‌کنند که شاخص‌ترین این چهره‌ها خیر مدرسه‌ساز موسی‌زاده و برادران صدیقی است که با تعهد ساخت مدارس متعدد در روستاها سعی در فراهم کردن فضای آموزشی مناسب برای دانش‌آموزان دارند.
موسی‌زاده بیان کرد: متاسفانه آموزش و پرورش استان فضای آموزشی را که از سال 1342 سابقه آموزشی داشته و بعد از زلزله سال 75 نیز توسط خیرین خارج از کشور نوسازی شده به یک مجموعه اقامتی با اسم هتل سه ستاره تبدیل کرده که تغییر کاربری در این آموزشگاه غیرقانونی به نظر می‌رسد.
وی افزود: در کنار تغییر کاربری این مدرسه وقفی و خیرساز ما شاهد تبدیل محوطه این مدرسه به جای حیاط بازی کودکان به پارکینگ هستیم که مدیران قبلی و فعلی آموزش و پرورش نه تنها جوابگوی اعتراضات مردمی نبودند بلکه در این امر دهن‌کجی کرده و درصدد سرپوش گذاشتن به واقعیت‌ها هستند.
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز سرعین فرافکنی مسئولان آموزش و پرورش را در این زمینه یادآور شد و گفت: تغییر کاربری رخ داده در این مدرسه غیرقانونی بوده به طوری که پرونده در کمیسیون ماده 100 شهرداری در حال رسیدگی است و قطعا آموزش و پرروش باید پاسخگوی این تغییر کاربری خودسرانه باشد.
وی اضافه کرد: این اقدام آموزش و پرورش فضای بی‌اعتمادی و بدبینی را نسبت به امر وقف و خیرین رقم زده به طوری که با گذشت 20 سال مسئولان آموزش و پرورش حاضر به شفاف‌سازی در مورد فعالیت این مجموعه اقامتی و درآمد حاصل از آن نیستند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز سرعین با بیان اینکه 80 درصد زمین‌های آموزشی سرعین اهدایی از سوی خیرین و واقفین بوده است، تصریح کرد: عده‌ای به نام معلم سعی می‌کنند از قبل این اقدام غیرقانونی مبالغی را به جیب بزنند و تبدیل کلاس درس به آشپزخانه و سرویس بهداشتی و محل اقامت توهین آشکار به معلمان است.
موسی‌زاده اظهار کرد: ما حاضر هستیم در تکریم و احترام معلمان 5 هزار هکتار زمین برای احداث هتل و محل اقامت معلمان در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم تا یک مجموعه آبرومند و در شان آنها احداث و فضای آموزشی چنین مجموعه‌هایی در اختیار نسل‌های آینده قرار گیرد تا تحصیل راحت‌تری را در خود شهر سرعین تجربه کنند.
در این نشست عضو هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز سرعین نیز به فعالیت یک و نیم ساله این مجمع و تلاش شبانه‌روزی برای احداث 8 باب مدرسه به همت خیرین در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: ما در کنار خیرین 300 نفر از پرسنل آموزش و پرورش را نیز عضو این مجمع کردیم تا ماهانه بخشی از حقوق خود را به این امر اختصاص دهند.
احمدی با بیان اینکه خیرین علاقمند هستند به صورت گمنام فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی که خیرین صادقانه تلاش می‌کنند اصلا انصاف نیست که فضاهای آموزشی به مکان دیگری تبدیل شود چرا که زیبنده معلمان نیز نیست که در یک مدرسه با تغییر کاربری غیرقانونی اسکان یابند.
وی بیان کرد: امیدواریم با تغییر کاربری این مدرسه به همان کلاس درس برای معلمان که شان و جایگاه آنها والاست مجموعه‌های اقامتی احداث و در اختیار آنها قرار گیرد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.