به گزارش شنبه ایرنا ، نادر فلاحی در بازدید از مناطق نمونه گردشگری این شهرستان افزود:براساس تلاش‌های صورت گرفته، اردبیل به عنوان ارزان‌ترین مقصد گردشگری کشور و ییلاق ایران زمین  در بین گردشگران معرفی وشناخته شده است.

وی اظهار کرد: در یک سال گذشته  میزان حضور گردشگران خارجی در بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی بعنوان گردشگری استان 2.5 برابر افزایش داشته است.

او گفت: در نتیجه تلاش‌های صورت گرفته برای ارتقا سطح خدمات ارایه شده گردشگری در اماکن مورد هدف گردشگران و همچنین براساس آمار ورودی موزه‌ها و هتل‌ها، مسافران داخلی حاضر در اردبیل ۱۱۶ درصد افزایش یافته است.

فلاحی گفت: در حال حاضر گردشگری به عنوان محور توسعه استان در دستور کار این اداره کل و سایر دستگاه های اجرایی دخیل در این امر همه و همراه با حمایت همه جانبه استاندار گرفته است.

وی بیان داشت: در راستای دست یابی به اهداف توسعه گردشگری  و زمینه‌سازی برای ایجاد اشتغال در این حوزه  به‌ دنبال جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم و تا حد قابل قبولی در سال گذشته به این هدف دست یافته ایم .

او گفت: در راستای دست یابی به هدف گردشگری تمام فصول استان و استفاده از ظرفیت های گردشگری زمستانی برنامه های اجرا شده مثمر ثمر واقع شده و در زمستان سال قبل  تعداد گردشگران در اردبیل ۱۵ درصد رشد داشته است.

فلاحی گفت:علاوه براین با ارتقای سطح خدمات ارایه شده به گردشگران توانستیم میزان ماندگاری مسافران در بقعه شیخ صفی را از ۲۵ دقیقه سال گذشته به 2.5 ساعت در سال جاری افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه طرح‌های گردشگری درحال اجرای خلخال در منطقه نمونه گردشگری ازناو از پیشرفت قابل قبولی برخوردار هستند، افزود:با اجرای طرح گازرسانی به این منطقه زمینه برای بهره برداری از طرح  قصرهای چوبی  در این تفرجگاه تا پایان شهریور ماه امسال فراهم خواهد شد.

6016/7119

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.