فرامرز فرض‌الله‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود توده هوای سرد و مرطوب به منطقه هوای این شهر از پنج روز پیش رو به کاهش گذاشته و امروز به پایین‌ترین حد خود در طول تدوام جبهه هوای سرد در این منطقه رسید.

وی گفت: در حالی که پیش از ورود توده هوای سرد و مرطوب به منطقه دمای هوای این شهر از ۱۷ درجه تا ۳۰ درجه در نوسان بوده پس از ورود جبهه هوای خنک دمای هوای خلخال از ۱۳ درجه صبح تا حداکثر ۱۸ درجه در وسط ظهر کاهش داشته است.

او با بیان اینکه هوای خنک تا اواسط هفته آینده در منطقه پایدار خواهد بود، اظهار داشت: حداکثر دمای امروز خلخال به ۱۸ درجه رسید که در مقایسه با گرم‌ترین زمان هفته جاری ۱۲ درجه کاهش نشان می‌دهد.

وی گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، با نفوذ امواج ناپایدار و زبانه‌های پرفشار، از امروز تا روز شنبه هفته آینده آسمان این شهرستان در بیشتر ساعات نیمه‌ابری تا ابری خواهد بود.

فرض‌الله‌پور افزود: طی این مدت باد خنک گاهی با سرعت تند تا نسبتاً شدید در بیش‌تر مناطق خواهد وزید و مه برای برخی از مناطق این شهرستان بویژه در جاده‌های مواصلاتی و گردنه‌های مسیر راه‌های منتهی به استان گیلان غلیظ پیش‌بینی می‌شود.

در عین حال تدوام ناپایداری هوا همراه با مه غلیظ،بارش باران خفیف باران و محدودیت دید در راه‌های خلخال به اسالم و پونل موجب کندی تردد خودروها در این مسیرهای کوهستانی و مه‌گیر شده و رعایت احتیاط کامل از سوی پلیس راه استان به رانندگان این جاده‌ها توصیه می‌شود.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.