رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی کشوری در بین 650 مرکز علمی و تحقیقاتی در جایگاه پنجاه دوم قرار گرفته و در بین دانشگاه‌های دنیا نیز در جایگاه 2612 است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، عزیز حبیبی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اردبیل اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه‌های استان رتبه اول را دارد به طوری که بعد از دانشگاه محقق اردبیلی دانشگاه علوم پزشکی در رتبه 92 و آزاد نیز در 134 قرار دارد.

وی به فعالیت‌های حوزه پژوهشی و ضرورت توسعه این هسته‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر 61 دوره دکترای تخصصی را در اغلب رشته‌ها برگزار می‌کنیم و پذیرش دانشجو نیز در این سطح انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: با تقویت پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی ضعف و نقص سال‌های گذشته در این حوزه رفع شده و ما در حال حاضر سه پژوهشکده شامل سلامت‌گستر، مدیریت انرژی و پژوهشکده مدیریت آب را به همراه فعالیت 10 هسته پژوهشی شاهد هستیم.
حبیبی فعالیت مرکز رشد دانشگاه را نیز با رویکرد تبدیل علم و فناوری‌های نوین به ثروت یادآور شد و افزود: مراکز رشد دانشگاه در حال حاضر به 75 مورد رسیده است به طوری که رشد 128 درصدی را در دو سال اخیر در قالب هسته‌های رشد و فناورانه شاهد هستیم.
وی در مورد فعالیت موزه علوم دانشگاه و ثبت آن در کمیته بین‌المللی بوماک بیان کرد: با گذشت چهار سال از فعالیت موزه این مجموعه به یک مرکز فعال و قابل توجه در سطح ملی و بین‌المللی تبدیل شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از فعال شدن کرسی‌های آزاداندیشی طی دو سال اخیر خبر داد و گفت: در سالجاری برپایی هفت کرسی آزاداندیشی در شاخه‌های مختلف علمی، تحقیقات، نوآوری و فناوری را شاهد هستیم که در این زمینه با ارائه نظریه‌ها و مستندات علمی سعی بر این است تا فعالیت‌ها به شکل قابل قبولی انجام شود.

حبیبی در ادامه به فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی دانشگاه محقق اردبیلی نیز اشاره و تصریح کرد: اولین استخر دانشگاه‌های استان با زیربنای 2 هزار مترمربع و با هدف پر کردن اوقات فراغت دانشجویان در حال احداث است تا دانشجویان مقطع دکتری رشته تربیت بدنی نیز از این استخر برای فعالیت‌های علمی استفاده کنند.
وی با قدردانی از حمایت‌های استاندار اردبیل در احداث و توسعه پروژه‌های عمرانی دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: زمین چمن مصنوعی این دانشگاه در حال احداث است و ما در اطراف خوابگاه دانشجویان دختر سعی داریم تا شروع سالتحصیلی زیرساخت‌های لازم را در حوزه ورزشی و ارتقای سلامت فراهم آوریم.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی افزود: این اقدام در جوار خوابگاه پسران نیز انجام شده و ارتقای تجهیزات در دانشگاه محقق اردبیلی مدنظر است.
حبیبی احداث خوابگاه دانشجوئی به مساحت 4 هزار و 250 متر، نصب المان یادمان شهدای گمنام و احداث فاز سه دانشکده فنی را از جمله پروژه‌های عمرانی در حال اجرای این دانشگاه اعلام کرد و گفت: تکمیل سه پروژه مهم بعد از گذشت یک دهه در دستور کار دانشگاه محقق اردبیلی قرار گرفته که امیدواریم تا سه ماه آینده این پروژه‌ها در مجموع در بیش از 13 هزار و 500 مترمربع راه‌اندازی شود.
وی اظهار کرد: دانشکده علوم اجتماعی در 5 هزار مترمربعف فاز سه دانشکده فنی و مهندسی در 2 هزار و 500 مترمربع و همچنین احداث گلخانه آموزشی و تکمیل مطالعات احداث دانشگاه‌ فناوری‌های نوین نمین به همراه مرکز رصدخانه در دستور کار دانشگاه محقق اردبیلی است که امیدواریم به انجام برسد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده ما از سالتحصیلی آینده شاهد احیای معاونت فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه محقق اردبیلی خواهیم بود و قطعا از فعالیت‌های موثر دانشجویان در این حوزه حمایت خواهیم کرد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.