فرمانده یگان حفاظت وزارت راه و شهرسازی گفت: در سطح کشور بیش از 276 زمین‌خوار شناسایی و حکم جلب آنها صادر شده است.
جواد خردمند در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: ما امروز بازدیدی  را از مجموعه راه و شهرسازی استان اردبیل داشتیم تا تلاش‌های فرماندهی و پرسنل یگان حفاظت ما پاس داشته شده و قدردان این مجاهدت‌ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یگان حفاظت از اراضی ملی راه و شهرسازی استان اردبیل از یمان تشکیل این مجموعه فعالیت خوبی را داشته به طوری که همواره در کشور در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفته است.
فرمانده یگان حفاظت وزارت راه و شهرسازی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این یگان در سطح ملی بیان کرد: بیش از 10 هزار پیام مردمی و گزارش مستند از تصرف و تعرض اراضی ملی به ما اعلام شده بود که در 9 هزار و 500 مورد وقوع تعرض و تصرف اراضی ملی را شاهد بودیم به طوری که اراضی ملی توسط زمین‌خواران مورد سوءاستفاده قرار گرفته بود.

خردمند گفت: در 8 هزار و 700 مورد رفع تصرف و تعرض در اراضی ملی انجام شد تا 4 هزار و 500 هکتار اراضی به چرخه اراضی ملی بازگردد.
وی از توزیع 6 هزار و 500 اوراق قضائی به متخلفین خبر داد و افزود: بر همین اساس دستگیری 286 زمین‌خوار انجام شد تا با صدور حکم قضائی شاهد دستگیری آنها باشیم.
فرمانده یگان حفاظت وزارت راه و شهرسازی از تشکیل پرونده و ارسال آن به دادگاه به تعداد 2 هزار و 800 مورد خبر داد و اظهار کرد: دو هزار و 50 مورد اجرای حکم را در سطح کشور شاهد بودیم تا با صدور حکم قطعی 4 هزار و 300 هکتار اراضی ملی برگشت بخورد.

خردمند در مورد نیروهای بکارگرفته شده نیز تصریح کرد: 36 هزار نیروی یگان ویژه و 23 هزار و 500 نفر نیروی کمکی از پلیس امداد و پیشگیری ناجا در این فعالیت‌ها همراه ما بودند تا بتوانیم به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در برخورد جدی و قاطع با زمین‌خواران جامه عمل بپوشانیم.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت یک هزار و 500 نفر نیرو در این مجموعه اضافه کررد: با تشکیل یگان حفاظت ما در کنار استفاده از نیروی پلیس پیشگیری و امداد و یگان ویژه از خود نیروهای راه و شهرسازی استفاده کردیم و با عقد قراردادی که با مجموعه انتظام داشتیم نیروهای بکار گرفته عمدتا تخصصی و کاربلد بودند.
فرمانده یگان حفاظت وزارت راه و شهرسازی همچنین به تجهیزات بکارگرفته در این یگان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ما علاوه بر خودرو، موتور و برپائی گشت‌های پیاده سعی کردیم از سیستم GPS در این گشت‌ها استفاده کنیم و با راه اندازی سیستم مانیتورینگ فعالیت تمام گشت‌ها را نیز در تمام نقاط کشور به دقت رصد می‌کنیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.