مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: طرح جامع شهرها در حوزه اجرا مشارکت عمومی و فراگیر همه دستگاه‌ها و نهادها را می‌طلبد تا بندبند این طرح عملیاتی شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محبوب حیدری در جلسه بررسی کارشناسی طرح جامع مشگین‌شهر اظهار کرد: تهیه و تدوین این طرح از سال 93 شروع شده و در حالی که قرار بود در مدت دو سال به اتمام برسد مطالعات و تهیه آن تا سال 98 ادامه پیدا کرده است.

وی یکی از مشکلات تدوین طرح‌های جامع را اختلاف نظر بین دستگاه‌های مختلف نظیر جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، شورا و شهرداری و ... دانست و خاطرنشان کرد: در طرح جامع به صورت دقیق و استاندارد سرانه‌های مسکونی، فضای سبز و سایر کاربری‌ها پیش‌بینی شده که ضرورت دارد همه به اجرای این طرح جامع پایبند باشند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: طرح جامع نیاز شهرها در مسیر توسعه است و این واقعیت روشنی است که همه ما باید در مسیر توسعه این طرح را به صورت جامع در نظر بگیریم.
حیدری در مورد ساماندهی ورودی شهرها بیان کرد: این مساله در توان شهرداری‌ها نبوده و باید مسئولان راه و شهرسازی در این زمینه ورود پیدا کنند تا امکان اجرایی شدن این پروژه‌ها فراهم آید.

معاون شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در این جلسه بیان کرد: 132 هکتار ارضای به محدوده مشگین‌شهر افزوده شده و قرار است بخش‌هایی از خیاوچائی و اراضی زراعی و باغی در این محدوده قرار گیرد.
باقرزاده افزود: به هیچ وجه در این اراضی زراعی و باغی تغییر کاربری اتفاق نخواهد افتاد بلکه این اراضی به عنوان ذخایر طبیعی مشگین‌شهر مورد صیانت قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: میدان بسیج در مشگین‌شهر خارج از محدوده شهری بوده که با مطالعات انجام شده و نظر شورا و شهرداری به محدوده شهر در کنار شهرک فرهنگیان الحاق خواهد شد.
باقرزاده با بیان اینکه به هیچ وجه نمی‌توان یک خط راست را در تعیین حریم بر روی نقشه تعریف و تبیین کرد، گفت: ما برای حل مشکلات ترافیکی قطعا از نظر مشاوران متخصص در این حوزه استفاده می‌کنیم که دو پیشنهاد برای گشایش معضل ترافیکی مشگین‌شهر پیشنهاد شده که اولی مربوط به بازگشایی خیابان داخل محدوده سپاه و دیگری نیز احداث خیایابن 24 متری در کمربندی دادگستری است تا ایرادات و اشکالات رفع شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.