مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از 4 هزار برگ عبور (دوز بلاغ ) در سه ماهه نخست امسال بین رانندگان پایانه مرزی بیله سوار توزیع شد.

به  گزارش خبرنگار ایلنا از اردبیل، علی رحمتی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار افزود: دوز بلاغ یا پروانه عبور قراردادی دو جانبه و برگ معافیت کاهش عوارض بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است و هر برگ آن معادل ۱۰۰ دلار ارزش دارد.

وی با بیان اینکه سهمیه سال ۲۰۱۸ دوز بلاغ استان اردبیل ۱۴ هزار برگ بود، اظهار داشت: برای توسعه ناوگان صادراتی و کاهش هزینه‌های حمل و نقل و حمایت از این صنعت سهمیه دوز بلاغ استان در سال ۲۰۱۹ میلادی نسبت به سال ۲۰۱۸ با رشد ۴۰ درصدی به ۱۹ هزار برگ افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه دوزبلاغ با هدف حمایت از صادرات کالای ایرانی در بین رانندگان به هنگام عبور از مرز در پایانه مرزی بیله سوار توزیع می‌شود، بیان کرد: از زمان شروع این طرح (برگ معافیت کاهش عوارض مرزی) از سال ۹۴ تاکنون ۴۰ هزار برگ دوزبلاغ به ارزش ۴ میلیون دلار در بین رانندگان توزیع شده است.

رحمتی با اشاره به افزایش ۴۲ درصدی ورود و خروج مسافران اتباع خارجی به کشور از پایانه مرزی بیله سوار در فصل بهار امسال گفت: امسال در این مدت ۳۶۸ هزار و ۲۶۶ نفر از این پایانه تردد کردند که از این تعداد بیش از ۳۳۳ هزار نفر اتباع خارجی و ۳۴ هزار و ۷۷۵ نفر مسافر ایرانی بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از صادرات ۱۰۱ هزار و ۴۱۳ تن کالا به وسیله چهار هزار و ۵۸۱ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۷۸ هزار و ۲۳۶ تن بود، حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

گمرک و پایانه مرزی بیله سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و همسایگی جمهوری آذربایجان تنها گذرگاه فعال مرزی استان اردبیل به شمار می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.