عضو هیئت علمی دانشکده گردشگری دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه اردبیل یکی از بی‌نظیرترین چینش تراکمی آب‌های گرم معدنی دنیا را دارد، گفت: امروز همه ملل جهان تلاش می‌کنند تا در صنعت گردشگری و درآمد حاصل از آن نقش بی‌بدیلی را بازی کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محمدتقی راهنمایی در افتتاح نمایشگاه گردشگری سلامت اکو در اردبیل اظهار کرد: در قرن حاضر بیشترین اوقات فراغت در بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری و طبیعت‌گردی صرف می‌شود به طوری که همه ملل جهان تلاش می‌کنند تا در صنعت گردشگری و درآمد حاصل از آن نقش بی‌بدیلی را بازی کنند.
 
وی به جغرافیای پیچیده استان اردبیل به رغم ظاهر ساده و تولیدات متنوع اشاره و خاطرنشان کرد: اردبیل با داشتن 30 دهنه آبگرم معدنی که 24 مورد از آنها در جوار کوه سبلان قرار دارد از بی‌نظیرترین چینش تراکمی آب‌های گرم در دنیا بهره‌مند است به طوری که در هیچ نقطه از دنیا به مانند سرعین ورزش زمستانی به ویژه اسکی همراه با استخرها و آب‌های گرم معدنی عجین نشده است.
 
عضو هیئت علمی دانشکده گردشگری دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: ما از این بستر بی‌نظیر می‌توانیم در جذب گردشگران استفاده کنیم چرا که در یک موقعیت مشابه در سوئیس در نزدیکی پیست اسکی استخرهای سرپوشیده و روبازی وجود دارد که البته آب آنها با گاز طبیعی گرم می‌شود در حالی که در این استان این وضعیت به صورت طبیعی وجود دارد.
 
راهنمایی گفت: شهر سرعین از دید توسعه‌ای به ویژه در بخش مرکزی به طور نامتوازن رشد یافته به طوری که یک احساس ناخوشایند در افق دید گردشگران رقم می‌زند در حالی که با ساماندهی و نگاه واقع‌بینانه به این بخش و جلوگیری از تمرکز تاسیساتی گردشگری در یک نقطه زمینه حضور گردشگران را در مناطق مختلف به وجود آورد.
 
وی افزود: در کشور ما با توزیع نامناسب گردشگران و مسافران روبرو هستیم در حالی که به جای تمرکز گردشگران در سرعین می‌توانیم دریاچه نئور، شورابیل، هیر، نمین و شهرهای شمالی استان را از لحاظ استعدادهای گردشگری برجسته کنیم تا تحول اقتصادی در سایه گردشگری اتفاق بیفتد چرا که به معنای واقعی روی گنج نشسته‌ایم اما نان خشک می‌خوریم.
 
رئیس سازمان نظام پزشکی آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به احیای دریاچه ارومیه در سایه بارش‌های اخیر اظهار کرد: شهر ارومیه در کنار آب‌های خروشان دریاچه شور ارومیه قرار گرفته و آنچه در ساحل این دریا یک موهبت خدادادی محسوب می‌شود در کنار هوای چهار فصل و مناظر طبیعی بی‌نظیر لجن‌درمانی در کنار دریاچه ارومیه است که خود عامل درمان بیماری‌های روماتسیم، اعصاب، سیستم‌های حرکتی و شکستگی‌هاست.
 
ناصر عبایی به دو منشا لجن شامل گل و لای ناشی از آتشفشان و گل و لای ناشی از دریاچه اشاره کرد و گفت: لجن درمانی نه تنها یکی از عوامل درمان سرطان‌هاست بلکه علاقمندان به صورت رایگان و بدون اینکه 100 دلار هزینه کنند از این شرایط استفاده می‌کنند.
 
شهرام آلبا یکی از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری سلامت نیز در این مراسم به تنوع و بهره‌وری بالای فعالیت در این حوزه اشاره کرد و افزود: ما با همکاری 76 شرکت به صورت اختصاصی در حوزه گردشگری سلامت فعالیت می‌کنیم که قطعا در اشتغالزایی و تحول اقتصادی موثر است.
 
وی به ساخت شهر سلامت شیراز و شهرک سلامت کیش، پروژه چمستان و ... اشاره و خاطرنشان کرد: در اردبیل نیز پروژه زعفرانیه در قالب بیمارستان هزار تختخوابی، مرکز خدمات بین‌المللی سلامت، پارک علم و فناوری، زیست فناوری، هتل پنج ستاره و دهکده سلامت در حال اجراست.
 
معاون گردشگری میراث فرهنگی اردبیل نیز به تدارک 30 بسته سرمایه‌گذاری برای ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران در 37 منطقه نمونه گردشگری اشاره کرد و گفت: ما نسبت به تامین 70 درصدی اجرای این پروژه‌ها برای سرمایه‌گذاری با پرداخت تسهیلات آن هم با نرخ سود 4 درصد اقدام می‌کنیم.
 
ناصر محمودی بسته‌های تشویقی را مربوط به منطقه نمونه گردشگری شورابیل با پیش‌بینی 46 هزار مترمربع و برآورد سرمایه‌گذاری 300 میلیارد ریالی اعلام و تصریح کرد: اجرای پروژه زعفرانیه و همچنین سرمایه‌گذاری در پروژه گردشگری سردابه و همچنین توسعه و نوسازی دو آبگرم در 300 هکتار و با سرمایه‌گذاری 250 میلیارد ریال در اولویت قرار گرفته است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.