به گزارش ایرنا ، حسین پیرموذن روز پنجشنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل افزود: راه اندازی این کمیته از سوی کشور آذربایجان هم صورت خواهد گرفت تا تجار و بازرگانان 2 کشور از آن برای تسهیل امور تجاری خود بهره لازم را ببرند.
وی بیان کرد: راه اندازی این کمیته ها با طرف آذربایجان توافق شده و امید است با راه اندازی این کمیته هم در باکو و اردبیل بستر برای مراودات اقتصادی و تجاری سالم فراهم شود.
پیرموذن با بیان اینکه واحدهای تولیدی با کمبود نقدینگی مواجه بوده و نیازمند حمایت دولت هستند، افزود: برای موفقیت واحدهای تولیدی در امر صادرات و ترغیب در حرکت به این سمت و سو دولت باید نسبت به پرداخت مطلوب یارانه صادراتی اهتمام بیشتری داشته باشد.
وی تسهیل ارز را در رونق صادرات ضروری خواند و گفت: برای موفقیت در صادرات باید قوانین دست و پاگیر صادراتی در کشور نیز اصلاح شود.
پیرموذن درباره پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش افزود: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش در کشور وضعیت مطلوبی ندارد و بانک ها باید اهتمام جدی در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی داشته باشند.
وی ضمن انتقاد از روند پرداخت وام های روستایی اظهار داشت: در این مورد هم بانک ها حمایت لازم را ندارند.
رییس اتاق بازرگانی ، صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل با اشاره به صادرات اردبیل به کشورهای همسایه افزود: در حال حاضر بیشتر صادرات استان مربوط به کشورهای عراق ، افغانستان و آذربایجان است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.