به گزارش ایرنا ، سیاوش محمدی عصر پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل افزود: این بارش ها از پنجشنبه شب آغاز شده و تا ظهر شنبه در 2 مرحله ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد که در مناطق شمالی استان بارش ۳۰ تا ۴۰ میلیمتر باران ، در مناطق مرکزی استان ۱۵ تا ۲۰ میلیمتر و در مناطق جنوبی استان ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر بارش پیش بینی می شود.
به گفته وی ، انتظار می رود بیشترین بارش ها مربوط به شهرستان های بیله سوار، پارس آباد ، گرمی و خلخال باشد.
او ادامه داد: همچنین احتمال بارش تگرگ در بخشی از شهرستان های مشگین شهر و گرمی نیز وجود دارد.
وی گفت: با فعال شدن این سامانه از امرزو تا روز شنبه دمای هوای استان بین چهار تا هشت درجه کاهش می یابد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به وزش باد شدید در برخی مناطق استان اردبیل اضافه کرد: بارش نسبتا شدید باران گاهی بصورت رگبار و در مناطقی توام با رعد و برق و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها خواهد بود.
محمدی ادامه داد: وارد شدن خسارت به باغ ها و کشتزارها و اماکن مسکونی در اثر طوفان تگرگ و باران متناوب، آسیب به آنتن ها، دکل ها و خطوط انتقال برق در اثر رعد و برق و ریزش کوه در گردنه ها و جاده های کوهستانی استان در2 روز آینده احتمال دارد.
وی به شهروندان توصیه کرد که از حضور در طبیعت ، ارتفاعات و مناطق کوهستانی بویژه در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و آبگیرها جدا پرهیز کنند.
همچنین گروه های کوهنوردی فردا و پس فردا تمام برنامه های خود را به روزهای دیگر موکول کرده و عشایر کوچ رو خود و گله هایشان باید در مناطق امن مستقر شوند.
6016/3006
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.