قاری بین‌المللی قرآن گفت: ذکر خدا و مراجعه به قرآن به عنوان بالاترین اذکار، ضامن سلامت زندگی است. 
رضا محمدپور در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه اردبیل گفت: قرآن کریم کتابی است که برای تمام شئون زندگی دارای برنامه است و چنین نیست که فقط مسائل اعتقادی و دینی در این کتاب تشریح شده باشد بلکه برنامه کامل و جامعی برای ابعاد مختلف زندگی انسان ارائه نموده است و به عبارت دیگر از جنبه‌های مختلف به هدایت همه‌جانبه انسان به سوی سعادت پرداخته است. 
وی با اشاره به تاثیر موارد مطروحه در قرآن برای زندگی فردی، گفت: در بعد زندگی فردی از نحوه پاسخ گویی به سلام و تحیت، نحوه وارد شدن به خانه و تا ایجاد آرامش روحی و روانی را می‌توان در قرآن پیدا کرد؛ بطوریکه در آیه ۱۲۴ سوره طه آمده است: «هرکس از یاد من رویگردان شود زندگی تنگ و سختی خواهد داشت...»، لذا ذکر خدا و مراجعه به قرآن به عنوان بالاترین اذکار، ضامن سلامت زندگی است. 
محمدپور با بیان اینکه قرآن و تفسیر برخی آیات برای برخی افراد قابل تفسیر نیست، تصریح کرد: برای عنوان این مورد برای اینگونه افراد، نخست باید باور داشت که خالق یکتای جهان، هرگز بشر را به حال خود رها نکرده است، بلکه نسخه نحوه زندگی او را یقینا تدوین کرده، حال با این باور باید به دنبال این نسخه گشت. رسول مکرم اسلام به عنوان آخرین پیام آور وحی، مأمور ابلاغ  این امر بوده است. 
قاری بین‌المللی قرآن یکی از خصوصیات این کتاب انسان ساز را تازگی، طراوت و به روز بودن مطالب و مضامین آن عنوان کرد و گفت: قرآن کریم قادر به پاسخگویی به نیازهای مختلف جوامع بشری است؛ به شرطی که خود را به قرآن عرضه کنیم و با ارتقای ظرفیت وجودی خود، پاسخ نیازهای مختلف را از این کتاب جامعه ساز استخراج کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.