عرضه  و برندسازی فرش اردبیل در بازارهای منطقه‌ای و جهانی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، به همت جهاددانشگاهی و با مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، کارگاه «کارآفرینی» برای فعالین قالی‌بافی اردبیل در سازمان صنعت و معدن استان برگزار شد.   در این کارگاه مدرس کارآفرینی با بیان اینکه استفاده از فرصت های خاک خورده به کارآفرینی می‌انجامد، گفت: کارآفرینی در حقیقت فرآیند خلق ارزش مادی یا معنوی جدید در سایه یک ایده جدید با در نظر گرفتن ریسک‌های ناشی از آن است. 
شاهرخ شهابی افزود: در کارآفرینی امکان استفاده از فرصت‌های فراتر از منابع در دسترس، وجود دارد و هرچه این بهره‌گیری با دقت و برنامه ریزی خوبی انجام گیرد نتیجه آن مثبت و قابل استفاده‌تر خواهد بود.   وی به فعالیت‌های قالیبافی استان اردبیل اشاره و تاکید کرد: برای برندسازی فرش اردبیل که قابل عرضه در بازارهای منطقه‌ای و جهانی باشد باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد و فعالین این عرصه توانمند شوند تا بتوانند به تولید فرش‌های مشتری‌پسند اقدام کنند. 
 این مدرس کارآفرینی با بیان اینکه با تقویت کارآفرینی، استان اردبیل به سمت توسعه و پیشرفت خواهد رفت، اضافه کرد: برای تربیت فعالان توانمند در عرصه کسب و کار، باید در کنار مطالعه به برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز و مهارت محور اقدام شود تا آنان با اشتیاق به کارهای تولیدی اقدام نمایند و نگران فروش و بازار آن نباشند. 
شهابی، بازاریابی را مهمترین دغدغه تولیدکنندگان عنوان کرد و یادآور شد: باید بستری فراهم شود تا فعالان عرصه‌های تولیدی بتوانند محصولات خود را از طریق بازارهای مجازی نیز عرضه و مشتری یابی کنند. 
وی با اشاره به اینکه ایده‌یابی و خلاقیت در توسعه کارآفرینی اهمیت بسزایی دارد، اضافه کرد: قبل از شروع هر فعالیت اقتصادی باید وضعیت بازار کالای تولیدی در بازارهای داخلی و خارجی و همچنین در بازارهای مجازی بررسی شود و با شناسایی ضائقه مخاطبین نسبت به تولید آن اقدام شود. 
شهابی با اشاره به اینکه حوزه قالی بافی باید از حالت سنتی خارج و در نقشه و رنگ به طرح های جدید رو بیاورد، خاطرنشان کرد: عرضه چنین محصولاتی می‌تواند در ارزش افزوده و فروش آن تاثیر مثبتی داشته باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.