ایرج اعتبار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش مرگ و عوارض ناشی از بارداری و زایمان در مادران باردار یکی از شاخص های مهم بهداشتی درمانی است.
وی با بیان اینکه با افزایش مراقبت های دوران بارداری و همچنین زمان زایمان مادران باردار دانشکده علوم پزشکی این شهرستان به اهداف تعیین شده از سوی وزارت بهداشت و درمان در کاهش مرگ و میر مادران باردار دست یافته ، گفت: درصد زنان باردار شناسایی شده نیز به تعداد زنان باردار مورد انتظار و درصد مراقبت بعد از زایمان نیز این شهرستان رتبه اول در کل کشور را در سال 97 بدست آورده است.
او اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت که در سال 2016 منتشر شده ، کشور ایران جزو موفق ترین کشورها در دستیابی به این هدف توسعه هزاره اعلام شده و جمهوری اسلامی ایران موفق به کاهش 75 درصدی مرگ و میر مادران باردار و زایمان شده است.
اعتبار گفت: هدف گذاری اصلی وزارت بهداشت کاهش مرگ و میر مادران به زیر 10 در صد هزار مورد زایمان یا کمتر از یک مورد مرگ و میر در 10 هزار زایمان است.
او افزود: از شاخص های مهم حوزه‌ مامایی در حال حاضر کاهش درصد آمار سزارین و ‌ترویج زایمان فیزیولوژی می باشد‌ که در خلخال در سال 97 آمار سزارین در این شهرستان 43 درصد بود که نسبت به سال 96 چهار درصد کاهش داشته و این در حالی است که قبل از اجرای طرح تحول سلامت آمار سزارین خلخال 70 درصد بود.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.