به گزارش ایرنا ، علی نباتی روز پنجشنبه در جلسه کمیته نظارت بر فرآیند کالاهای ضروری خلخال افزود: برغم هشدارهای داده شده مبنی بر افزایش بازرسی ها و تشدید کنترل و نظارت بر بازار ، قیمت کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم این شهرستان در مقایسه با مرکز استان همچنان بالاتر است.
او اظهار داشت: گوشت گرم مرغ در اردبیل به نرخ هر کیلوگرم 100 هزار ریال به شهرستان ها توزیع می شود ولی ضعف نظارت بر قیمت این کالای اساسی و نبود متولی اتحادیه فرغ فروشان همچنان بر افزایش قیمت آن در بازار دامن زده و در حالی که مرغ در بازار اردبیل به نرخ 115 هزار ریال برای هر کیلوگرم بدست مصرف کننده می رسد قیمت آن در بازار خلخال از 130 هزار ریال نیز فراتر رفته است.
وی با انتقاد از طولانی شدن زمان تعیین تکلیف رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت خلخال گفت: در حالی که ماه ها از معرفی رییس جدید این اداره در این شهرستان گذشته اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان همچنان در صدور ابلاغ این مسئول کوتاهی کرده و موجب افزایش تشویش در سطح بازار خلخال و مانع از تشکیل جلسات کمیسیون تنظیم بازار شده است.
او اظهار داشت: نرخ روزانه مرغ باید از سوی مسئول اتحادیه مرغ فروشان اعلام شود ولی رییس این اتحادیه ساکن رشت بوده و هیچ گونه اقدامی تاکنون برای برکناری این فرد و جایگزینی مسئول جدید برای این اتحادیه از سوی اتاق اصناف و یا کمیسیون نظارت شهرستان صورت نگرفته است.
دادستان خلخال افزود: تفاوت قیمت کالاهایی همچون گوشت قرمز ، مرغ ، برنج ،میوه ، تره بار و مایحتاج عمومی در بازار خلخال نسبت مرکز استان موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده و بیش از این اجازه گرانی در بازار و ضایع شدن حق مردم بواسطه کوتاهی برخی از مسئولان در انجام وظایف محوله را نخواهیم داد.
او با بیان اینکه باند بازی در اتحادیه های صنفی خلخال آفت جامعه و نظام صنفی و تضییع حقوق مردم است، اظهار کرد: انتظار از اداره اطلاعات این شهرستان تحقیق و تفحص در خصوص اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی بوده و دادستانی نیز با افراد مخل نظام اقتصادی جامعه و بر هم زنندگان آرامش بازار بشدت برخورد خواهد کرد.
نباتی افزود: کوتاهی مسئولان دست اندرکار بازار نباید به حساب نظام اسلامی گذاشته شود و کوتاهی های گذشته از سوی مسئولان ضعیف در این زمینه جبران می شود.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.