به گزارش ایرنا ، دکتر بشیر خالقی روز پنجشنبه در نشستی با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با انتقاد از وضعیت بسیار نامناسب راه ارتباطی خلخال - اسالم و همچنین مسدود ماندن راه پونل اظهار داشت: انتظار از مسئولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان بهسازی و مرمت جاده گردشگری اسالم و همچنین تسریع در بازگشایی راه مسدود شده از برف پونل و عملی شدن قول های داده شده از سوی استاندار گیلان است.
او گفت: در نشست هفته گذشته با استاندار گیلان ، آقای سالاری بر انجام همکاری های مشترک مسئولان راهداری این استان مبنی بر رفع خرابی سطح ناهموار جاده اسالم و همچنین بازگشایی و برقراری تردد در جاده ارتباطی پونل قول مساعد داده بود.
خالقی افزود: با توجه به اجرای پروژه تبدیل راه فرعی خلخال به اسالم به جاده اصلی در حوزه استان اردبیل انتظار از مسئولان راهداری استان گیلان نیز بهسازی و مرمت جاده در حوزه استحفاظی این استان و فراهم کردن امکان تردد راحت مسافران این جاده زیبا و گردشگری مشترک 2 استان اردبیل و گیلان است.
محمدرضا نازک کار ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان نیز در این جلسه از آغاز عملیات بازگشایی مسیر مسدود شده از برف پونل در حوزه استحفاظی این استان خبر داد.
وی گفت: این کار از 10 روز پیش آغاز ولی بدلیل حجم بالای برف در طول مسیر و همچنین رعایت مسائل ایمنی برای پیشگیری از سقوط بهمن به کندی پیش می رود.
او اظهار داشت: با بازگشایی مسیر و ایمن سازی جاده و ترمیم گاردریل های تخریب شده این جاده بزودی در اختیار خودروهای سبک قرار خواهد گرفت.
نازک کار افزود: بهسازی ، مرمت و روکش آسفالت جاده اسالم نیز در دستور کار قرار گرفته و با بکارگیری امکانات راهداری برای تسهیل تردد خودروها تلاش می شود.
وی گفت: در حالی که آسفالت هشت کیلومتر از مسیر جاده در سال گذشته با اخذ تعهد پنج ساله دوام آن از سوی پیمانکار مجری پروزه انجام شده ولی بارش های برف و باران سال گذشته و بهار امسال و نیز نمک پاشی سطح جاده موجب تخریب سطح آسفالت جدید شده است.
او اظهار کرد: روکش دوباره آسفالت این قسمت تخریب شده جاده در دستور کار قرار گرفته و برای افزایش زمان ماندگاری و طول عمر آسفالت روش های جدید تثبیت زیرسازی بکار گرفته می شود.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
2 محور ارتباطی اسالم و پونل از جمله راه های ارتباطی شهرستان خلخال به استان گیلان هستند که راه 81 کیلومتری پونل بدلیل فقدان امکانات گالری و بهمن گیر در طول بیش از نیمی از سال به روی خودروها مسدود و راه 70 کیلومتری اسالم نیز بدلیل واقع شدن چند گردنه سخت از جمله گردنه الماس و وجود مه غلیظ در طول مسیر جنگلی ، راه سخت و پردردسری برای رانندگان عبوری از آن بویژه در فصول سرد سال است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.