به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو شامگاه شنبه در نشست شورای عالی ورزش قهرمانی و همگانی استان اردبیل با اشاره به میزبانی اردبیل برای برگزاری مسابقات لیگ والیبال ملت های جهان از دست اندرکاران خواست تا قبل از آغاز این رقابت ها زمینه ایجاد و حضور یک تیم خوب والیبال در دسته یک کشور برای اردبیل تدارک دیده شود.
وی بیان کرد: مسابقات لیگ والیبال ملت های جهان از چند جهت دارای اهمیت است و باید خروجی آن تقویت این رشته پرطرفدار ورزشی و برخورداری استان اردبیل از یک تیم والیبال خوب باشد.
او به سابقه خوب استان اردبیل در میزبانی چند رقابت بین المللی از جمله مسابقات والیبال آسیایی اشاره و اظهار کرد: با توجه به میزبانی شایسته، استان اردبیل به برگزاری دست کم یک رویداد ورزشی بین المللی در هر سال نیاز دارد.
وی معرفی اردبیل، استعدادها و جاذبه های کم نظیر این استان به جهانیان بواسطه برگزاری مسابقات بین المللی را از تاثیرات مثبت جنبی ولی بسیار مهم اینگونه رویدادها دانست.
بهنامجو خاطرنشان کرد: حضور چند کشور مهم در این دوره از رقابتها وظیفه دست اندرکاران برگزاری این مسابقات را در تدارک امکانات و زیرساخت های لازم و استاندارد دوچندان می کند.
او با بیان اینکه استان اردبیل از سابقه خوبی در میزبانی مسابقات ورزشی بین المللی برخوردار می باشد، ادامه داد: نبود مراکز اقامتی مدرن از جمله هتل پنج ستاره از کاستی های مهم این شهر به عنوان مرکز استان است و انتظار می رود که اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مقدمات ساخت و بهره برداری از دست کم یک هتل پنج ستاره را در اردبیل فراهم کند.
وی در پایان این نشست که باحضور داوری سرپرست فدراسیون والیبال ایران ترتیب یافت تاکید کرد که استان برای میزبانی این رویداد ورزشی به نحو شایسته آمادگی دارد.
افشین داوری ، سرپرست فدراسیون والیبال ایران نیز در این نشست ضمن تقدیر از اشتیاق زیاد مردم اردبیل به ورزش والیبال ومیزبانی شایسته مسابقات آسیایی در سال گذشته گفت: امیدوارم این بار نیز با میزبانی شایسته این استان از دست آوردهای مهم آن برای والیبال ایران و اردبیل و نیز تاثیرات مثبت جانبی اما مهم این رویداد بهره مند شویم.
او افزود: هفته گذشته نشستی با حضور مدیران و روسای فدراسیون های والیبال جهان در شهر لوزان سوییس درباره این رویداد مهم ورزشی تشکیل و در آن بیش از 20 دقیقه درباره اردبیل و قابلیت های این استان در زمینه والیبال و جاذبه های سیاحتی آن سخنرانی شد.
مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل هم در این نشست گفت: اقدامات لازم برای برگزاری مسابقات لیگ والیبال ملت های جهان در اردبیل انجام شده است.
بهرام آقاخانی افزود : کفپوش سالن مخصوص برای انجام این مسابقات پس از بازدید نمایندگان فدراسیون با کمک استانداری خریداری و نصب شده است.
رییس هیات والیبال اردبیل نیز گفت: این برای سومین بار هست که این استان مسابقات بین المللی والیبال را میزبانی می کند اما سطح این دوره از رقابت ها نسبت به دوره های قبل به مراتب بالاتر است.
نادر فلاحی افزود: بر اساس استانداردهای مخصوص فدراسیون بین المللی والیبال در زمان حاضر به غیر از اردبیل و ارومیه سایر استان های کشور از داشتن همه این استانداردها به شکل همزمان محروم هستند.
وی با بیان اینکه در استان اردبیل علاقه مندان به والیبال فراوان هستند، گفت: تعداد بانوان در این ارتباط از مردان پیشی گرفته و باتوجه به برگزاری این ورزش در داخل سالن می توان زمینه شکوفایی والیبال بانوان اردبیل را نیز فراهم کرد.
وی ایجاد خانه تخصصی والیبال و استفاده از جو‌انان در عرصه مدیریت این رشته ورزشی و نیز تجارب پیشکسوتان برای پیشرفت روزافزون آن را از برنامه های هیات والیبال استان اردبیل دانست.
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.