به گزارش خبرنگار ایرنا ، سرهنگ سلحشور شامگاه چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی میراث فرهنگی ؛ گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود با بیان اینکه در این مدت میزان مجموع جرایم اتفاق افتاده در استان نیز 6 درصد کاهش دارد افزود : از مجموع سرقت های انجام شده 72 درصد سرقت های خرد و 28درصد هم به سرقت های مهم مربوط می باشد.
وی همچنین ادامه داد: میزان نزاع و درگیری های جمعی نیز با کاهش قابل توجه نسبت به زمان مشابه پارسال مواجه بود به گونه ای که از مجموع نزاع ها فقط هشت درصد آن به نزاع های دسته جمعی مربوط بودند.
او گفت: طی این مدت میزان تصادفات جاده ای برون شهری 38 درصد و درون شهری 62 درصد نسبت به پارسال کاهش دارد و مجموع کشته ها براثر حوادث رانندگی امسال با یک نفر افزایش هفت نفر بود.
وی این موفقیت ها را در سایه همکاری مردم و نیز اجرای طرح های نوروزی نیروی انتظامی از 28 اسفند تا 16 فروردین دانست.
استاندار اردبیل هم در این نشست از مدیران استان خواست تا در حوزه گردشگری روی تاثیرگذاری مثبت این حوزه بر سلامت مردم و نشاط جامعه ؛ بیشتر متمرکز شوند.
اکبر بهنامجو افزود: برای این منظور باید ضمن برنامه ریزی مناسب به اجرای پروژه هایی که با افزایش میزان نشاط و سلامت جسمانی و روانی مردم جامعه ارتباط مستقیم دارند بیش از پیش توجه شود.
وی با اشاره به اینکه استان اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی ؛ اقلیمی و ناهمواری ؛ ویژگی های بسیار مناسب برای رونق کوهپیمایی و کوهنوردی دارد اظهار کرد : طی چند هفته آینده با حمایت فرمانداران استان مکان هایی که برای انجام این حرکت سیاحتی - ورزشی مناسب هستند مشخص شوند.
بهنامجو تشریح کرد : نباید در برنامه ریزی روی طرح ها و پروژه های گردشگری بطور صرف روی توان و منابع مالی بخش دولتی حساب شود و بلکه پیشنهاد می شود که در این ارتباط از ظرفیت های هایی مانند تسهیلات بانکی ، بخش خصوصی و هماهنگی های بین ادارات بهره گیری شود.
/6016/6019
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.