به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر بهنام جو روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: استان اردبیل ظرفیت های مناسبی در حوزه گردشگری دارد اما این پتانسیل ها نیازمند ارتقا و افزایش است، باید تلاش شود پروژه های گردشگری در شهرستان های استان تکمیل و زمینه سفرهای داخلی مهیا شود.
وی افزود: لازم است برنامه های توسعه گردشگری استان در افق 1400 و با برش سالانه تدوین شده و در راستای این برنامه اقدامات لازم صورت گیرد.
استاندار اردبیل با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر رونق تولید گفت: در حوزه گردشگری ورود مسافران و افزایش ماندگاری آنها در استان نوعی رونق تولید محسوب می شود.
بهنامجو ادامه داد : باید برای افزایش میزان ماندگاری مسافران تمامی شهرستان های استان را فعال کرده و در خصوص تکمیل پروژه های گردشگری نیز لازم است رقابت بین شهرستان ها ایجاد شود.
وی بیان کرد: تمامی شهرستان های استان به نوعی دارای ظرفیت های گردشگری هستند که باید برای معرفی این پتانسیل ها حوزه های مختلف تقویت شوند.
استاندار اردبیل تکمیل پیست های اسکی ، اجرای پزشک آبدرمانی و رونق ورزش کوهنوری در استان را از جمله حوزه های مهم در ایجاد انگیزه برای گردشگران در سفر به استان عنوان کرد.
بهنامجو به برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره عشایر در استان اشاره کرد و از اجرای برنامه های مختلف از جمله اسب سواری ، موسیقی سنتی عشایری و معرفی آداب و سنن عشایر در این جشنواره خبر داد.
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.