به گزارش ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی روز یکشنبه در جریان بازدید ائمه جمعه استان اردبیل ازپروژه راه آهن اردبیل افزود: تمام دولت‌ها برای تکمیل راه آهن تلاش کرده اند اما در این دولت با تامین فاینانس عملیات اجرایی پروژه سرعت گرفته است.
وی بیان کرد: برای ما معطل ماندن طرح پذیرفتنی نیست چرا که اردبیل حق بزرگی بر گردن کشور دارد و مایه سر شکستگی است که این طرح معلق مانده و بهره برداری آن به درازا بکشد.
او با انتقاد از زیر سئوال بردن طرح راه آهن اردبیل - پارس آباد گفت: برخی ها ‌می گفتند که این طرح توجیه ندارد ولی با ‌‌پیگیری و تلاش مسئولان تحقق یافته و هم اکنون در حال مطالعه است، ضمن اینکه زمینه اتصال این راه آهن به خط راه آهن جمهوری آذربایجان نیز فراهم شده است.
آیت الله عاملی اضافه کرد: طرح راه آهن احیای غرور مقدس استان ما بوده و در شان مردم منطقه است که مطالبات چندین ساله آنها به ثمر بنشیند.
اکبر بهنامجو استاندار اردبیل هم در این بازدید گفت: دولت توجه ویژه ای به پروژه راه آهن دارد و دهه فجر 99 این طرح به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان کرد: این طرح از سال 84 شروع شده اما به سبب نبود اعتبارمعطل مانده بود که از سال 96 با تامین فاینانس داخلی اجرای آن سرعت گرفته است.
بهنامجو اضافه کرد: این طرح تا سال 96 حدود 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما از سال گذشته تاکنون این پیشرفت با هشت درصد رشد به 53 درصد رسیده است.
وی اضافه کرد: 2 تابلو روز شما در اردبیل نصب شده تا مراحل اجرایی پروژه به اطلاع مردم رسانده شود.
بهنامجو گفت: امتداد راه آهن اردبیل تا پارس آباد و نیز اتصال آن به جمهوری آذربایجان در دستور کار است.
6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.