به گزارش ایرنا ، فریبا محمدلو روز شنبه در کارگاه آموزشی'رویکرد پیشگیری از آسیب ‌های اجتماعی' در جمع همسران مرزبانان استان اردبیل ، بر لزوم تداوم برگزاری کارگاه ‌های آموزشی با هدف آگاه‌ سازی از آسیب ‌های اجتماعی در مناطق مختلف استان تاکید کرد.
او افزود: بانوان باید بتوانند با فرزندان خود در درون خانواده ارتباط مناسبی برقرار نمایند تا از ارتباطات نامعقول فرزندان خود در جامعه جلوگیری کنند.
وی تشریح کرد: بانوان با محافظت از نهاد خانواده و انجام وظایف همسران خود در تربیت فرزندان، پشتیبان آنها در انجام وظایف مرزبانی خود هستند.
وی با بیان اینکه همسران مرزبانان در نبود پدر خانواده وظایف تربیت و پرورش فرزندان را دو برابر به دوش می‌کشند، افزود: بانوان این خانواده‌ ها به خاطر برقراری امنیت در کشور تمام این زحمات و تلاش ‌ها را به جان می ‌خرند و به مانند مرزبانان شایسته تقدیر هستند.
مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج اردبیل هم در این کارگاه با بیان اینکه ورود تکنولوژی و تلفن ‌های همراه هوشمند و دسترسی آسان به این ابزار برای همه اقشار جامعه، ضرورت آموزش و سواد استفاده صحیح از آن را دوچندان کرده ، گفت: با توجه به رشد روز افزون تعداد کاربران در فضای مجازی باید در کشور استاندارد‌ لازم برای دسترسی و استفاده مناسب از اینترنت تبیین شود.
حامد رضایی افزود: نبود فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی در میان مردم باعث پیشی گرفتن تاثیرات منفی آن در جامعه شده است.
او اظهار داشت: مراقبت از سلامت ذهن فرزندان را باید جدی گرفت و با تعریف نیاز مناسب برای کودکان ضمن کنترل حس کنجکاوی‌ شان، با پاسخ صحیح به نیاز کودکان می ‌توان فضای حقیقی را برای‌ آنها لذت ‌بخش و حضور در فضای مجازی را کمرنگ کرد.
وی محیط خانواده را اولین محیط برای پیشگیری از آسیب ‌ها و اعتیاد به فضای مجازی دانست و تشریح کرد: در صورت انتقال مناسب آموزش‌ های لازم به والدین و آشنایی آنها با خطرات و در عین حال مزایا و محاسن فضای مجازی، می‌ توان امیدوار بود که تا حدی اهداف پیش ‌بینی شده محقق شود.
رضایی اعتیاد به فضای مجازی را مانند اعتیاد به مواد مخدر دانست و گفت: با تغییر سبک استفاده از فضای مجازی و تعیین جایگزین مناسب برای آن می ‌توان تاثیرات مخرب آن را کاهش و میزان سرانه مطالعه را افزایش داد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.