به گزارش ایرنا ، ابراهیم امامی روز پنجشنبه در نشستی با معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در نیر افزود: 48 هزار هکتار مجموع اراضی کشاورزی شهرستان نیر می باشد که از این میزان 10 هکتار آبی و بقیه دیم و 546 هکتار نیز باغات را تشکیل می دهد.
وی اظهار داشت: منابع آبی این شهرستان را 106 چاه نیمه عمق و سطحی تامین می کند ولی باید برای بهره برداری بهتر از این منابع برنامه ریزی شود.
فرماندار نیر افزود: شهرستان نیر در زمینه سرمایه گذاری در حوزه کشت گلخانه‌ ای از ظرفیت های بالایی برخوردار است و برای بهره وری منابع آب و توسعه کشت گلخانه ای با جدیت تلاش می شود.
امامی گفت: کشت گلخانه‌ای بدلیل استفاده کم از آب و داشتن بازدهی بیشتر ، بهترین راه برای بهره برداری از ظرفیت های بزرگ کشاورزی شهرستان نیر است.
او افزود: متقاضیان ایجاد گلخانه از تسهیلات مناسب با نرخ سود پایین بهره مند خواهند شد.
وی همچنین بیان کرد: این شهرستان بواسطه اقلیم خاص ، وضعیت مناسب آب و هوایی و توپوگرافی کوهستانی بهترین مکان برای رشد گیاهان دارویی خودرو دیمی است و برای توسعه کشت گیاهان دارویی در این منطقه نیز برنامه ریزی شده است.
وی با بیان اینکه بیشتر 70 گونه گیاهان دارویی شناخته شده استان اردبیل در این شهرستان یافت می شود، افزود: برای تشویق کشاورزان به کشت گیاهان دارویی مشوق های لازم اعمال می شود.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.