رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل گفت: مجلس شورای اسلامی به مانند سایر حوزه‌ها باید سن بازنشستگی را برای وکلا نیز اعمال کند تا با کنار رفتن وکلای سن و سال گذشته وکلای جوان وارد چرخه وکالت شوند.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علیرضا لطفی در مراسم روز استقلال وکلا و تحلیف کارآموزان وکالت در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: در 7 اسفند سال 1331 ملت ما به حقوق اساسی خود در دسترسی به وکیل دست یافتند که در کنار سایر احقاق حقوق مسلم مردم این حرکت ارزشمند نیز ستودنی است.

وی با قدردانی از تعامل خوب کانون وکلا با دادگستری و برگزاری نشست‌های متعدد با مسئولان دادگستری استان اردبیل خاطرنشان کرد: این مدل موفق در تعامل با مراجع قضائی زمینه تحکیم فعالیت‌های وکلا را فراهم کرده و ما خوشحال هستیم که در استان اردبیل کارها در این حوزه با وفاق بیشتر در حال انجام است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل به خدمات متنوع کانون وکلای دادگستری استان اردبیل اشاره کرد و افزود: هر چند در این زمینه اطلاع‌رسانی کافی نشده است اما یکی از این خدمات که وکلا به صورت رایگان ارائه می‌کنند وکالت معاضدتی و تسخیری است که سالانه بدون چشمداشت مادی انجام شده در حالی که در تمام دنیا هزینه وکالت‌های معاضدتی از سوی دولت‌ها پرداخت می‌شود.
لطفی بیان کرد: وکلای ما نه تنها این خدمات را رایگان انجام می‌دهند بلکه به شکل اجباری این کار افتخاری به انجام رسیده و نظیر آن را در هیچ مجموعه و نهادی شاهد نیستیم که وکلا به صورت مجانی، افتخاری و اجباری این خدمات را ارائه کنند.

وی تصریح کرد: در کنار وکالت معاضدتی وکلای ما مشاوره‌های رایگان نیز به مردم ارائه می‌کنند که همه این خدمات نه تنها ریالی هزینه بر بودجه کشور تحمیل نمی‌کند بلکه در طول سال هزینه‌های کانون وکلا نیز توسط اعضا و خود وکلا تامین می‌شود.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل به برخی خواسته‌های وکلا از نمایندگان مجلس و دولتی‌ها اشاره کرد و گفت: ما انتظار داریم مجلس نسبت به بازنگری و اصلاح تبصره 48 آئین دادرسی کیفری اقدام کنند تا در برخی از جرایم خاص افراد خاص وکالت را عهده‌دار نشده و این تبعیض آشکار بین وکلا که نقض کننده استقلال و حق هر شهروند در دسترسی به وکیل است رفع شود.
لطفی اضافه کرد: این تبصره نه تنها مخدوش کننده چهره نظام اسلامی در سطح بین‌المللی است بلکه شان وکالت را نیز مخدوش می‌کند که هم از نمایندگان مجلس و هم قوه قضائیه انتظار است تا لایحه اصلاح آئین دادرسی کیفری را که مشمول بر حذف ای تبصره است مورد بررسی قرار دهند.

وی به موضوع تشتت در بحث وکالت و مدیریت و نظارت بر کار وکلا و صدور پروانه‌ها اشاره کرد و گفت: باید براساس ماده 187 پروانه‌ها از طریق تنها متولی این حوزه کانون وکلا صادر شده و از موازی‌کاری در این بخش به نوعی جلوگیری شود.
 رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل خواستار اجباری شدن وکالت به ویژه تخصص‌گرایی در این حوزه شد و اظهار کرد: ما انتظار داریم نمایندگان مجلس اجباری شدن وکالت را مصوب کرده تا همکاران وکیل ما به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف کار وکالت را عهده‌دار شوند.

لطفی خاطرنشان کرد: همچون سایر مشاغل باید سن بازنشستگی برای وکلا نیز اعمال شود تا با این کار افرادی که سن و سالی از آنها گذشته کار وکالت را کنار گذاشته و میدان را برای وکلای جوان و اشتغال آنها باز کنند.
وی با قدردانی از هیئت مدیره کانون و کمیسیون‌های تخصصی کانون وکلای استان اردبیل که به صورت جدی نسبت به برگزاری آزمون‌ها، دوره‌ها و انتشار شماره سه تا 6 نشریه کانون وکلا تلاش کردند، تصریح کرد: ما در کمیسیون‌های مختلف از کمیسیون مالیات گرفته تا آموزش، ورزش، سخنرانی و ... سعی می‌کنیم تا همکاران ما با کمترین دغدغه به کار وکالت مشغول شده و در عین حال پاکدستی و سلامت اخلاقی وکلا در دستور کار است.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل به استقلال وکلا در کنار استقلال قضات به عنوان یک مجموعه تاثیرگذار اشاره کرد و گفت: وکیل مستقل خود بهترین آمر به معروف و ناهی از منکر است و قطعا حمایت از وکیل مستقل در کنار قاضی مستقل می‌تواند به ارتقای سلامت دستگاه قضا کمک کند.

لطفی به وکلای جوان توصیه کرد؛ تا هر روز سوگندنامه وکالت را مرور کرده و به عهد و تعهد خود با خداوند متعال و کار با وجدان و معرفت خود توجه کرده و همواره در مسیر احقاق حق گام بردارند.
در این مراسم 19 نفر از وکلای جدید مراسم تحلیف و سوگند را به جای آورده و به صورت رسمی کار وکالت را شروع کردند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.