به گزارش ایرنا ، سید غفور آقایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران یکی از مهم ترین عوامل ترغیب بهره برداران به کشت انتظاری حبوبات را استفاده حداکثری از رطوبت خاک و استفاده بهینه از آب کشاورزی ذکر کرد.
او اظهار داشت: ارقام نخود منصور ، عادل و هاشم در استان بین زارعان ترویج شده که این ارقام سازگاری خوبی با شرایط مختلف آب و هوایی استان دارند و به دلیل کارایی بالا در مصرف آب کشاورزی ارقامی بسیار مناسب برای کشت انتظاری در استان بحساب می آیند.
آقایی افزود: سیاست توسعه کشت انتظاری و یا زندانی حبوبات در دستور کار مدیریت زراعت استان قرار دارد و یکی از موفق ترین طرح هایی است که در بخش زارعت در حال اجراست زیرا از یک طرف باعث مدیریت بهینه در مصرف آب کشاورزی می شود و از طرف دیگر باعث افزایش تولید و عملکرد در واحد سطح می شود.
او به کشاورزان توصیه کرد ارتباط تنگاتنگی با کارشناسان زارعت و ترویج مدیریت های جهاد کشاورزی محل زندگی خود داشته و به توصیه ها و راهنمایی های آنها عمل کنند.
وی گفت: یکی از معضلات اصلی که کشاورزان در کشت انتظاری با آن روبرو هستند رویش سریع علف های هرز در مزارع حبوبات می باشد که با توصیه علف کش های انتخابی به راحتی مهار می شود و به همین دلیل نیز حبوبات کاران استان نباید هیچ گونه نگرانی از این بابت داشته باشند.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.