به گزارش ایرنا ، فرزاد ستاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این سامانه برای اجرای طرح‌ های بهبود مستمر و به منظور افزایش سهولت دسترسی به پایان‌ نامه ‌ها و امکان مطالعه آن از سوی دانشجویان و استادان از داخل دانشگاه ایجاد شد.
او تشریح کرد: در مرحله اول بیش از پنج هزار و 410 فایل پایان ‌نامه بارگذاری شده و علاوه بر این ، اداره کتابخانه ‌ها نیز برای تسهیل دسترسی چند دستگاه کامپیوتر مخصوص بهره‌ برداری از این سامانه در کتابخانه دانشکده فنی مستقر کرده است.
ستاری افزود: با این سامانه دانشجویان به راحتی پایان‌ نامه‌ ها را جستجو کرده و هر مطلبی که می نویسند برای همه قابل مشاهده است.
او تاکید کرد: در فاز اول تمامی پایان‌ نامه‌ بارگذاری شده ، قابل دسترسی و خواندن است و در فاز دوم تمام پایان‌ نامه ‌ها نشر آزاد خواهد بود که پایان‌ نامه ‌ها را می توان مطالعه و چاپ کرد.
ستاری افزود: در دسترسی آزاد، پایان‌ نامه ‌ها از خارج از دانشگاه توسط عموم قابل جستجو و مطالعه خواهد بود و به افراد بیرون از دانشگاه، محققان و صاحبان صنایع کمک می‌کند اگر سوالی داشتند براحتی با دانشگاه ارتباط برقرار کنند.
معاون پژوهشی و فناوری واحد اردبیل در خصوص موضوع پایان‌ نامه ‌ها گفت: در موضوعات مختلف در تمام رشته‌ های کارشناسی ارشد و دکتری واحد اردبیل پایان ‌نامه ‌ها در سامانه بارگذاری شده و این کار اولین ‌بار در واحد اردبیل انجام شده و پس از اخذ مجوز سازمان مرکزی فاز دوم هم اجرا می ‌شود.
عضو هیات علمی واحد اردبیل به عصر تکنولوژی اشاره کرد و افزود: با این روش می توان پاسخگوی دانشجویان نسل جدید شد زیرا امروز دانشجویان به روش‌ های نوین مطالعه علاقه دارند تا انتقال دانش با سرعت و صحت انجام شود.
ستاری اظهار داشت: دانشجویان و اساتید می توانند از طریق اینترنت دانشگاه و رایانه‌ های اداری و همراه از این سامانه استفاده کنند.
وی مزایای استفاده از این سامانه را در خودکنترلی پایان ‌نامه ‌ها ذکر کرد و گفت: این سامانه نشان می‌ دهد که استادان در چه موضوعاتی متمرکز هستند و کیفیت کار پایان‌ نامه ‌های دانشجویی مشخص می‌ شود و باعث خودکنترلی در کیفیت خواهد شد.
ستاری با بیان اینکه این سامانه باعث می ‌شود امکان ارجاعات به پایان ‌نامه ‌های کار شده در دانشگاه افزایش یابد، اضافه کرد: بزودی سامانه دیگری نیز افتتاح می‌شود که در آن پروپوزال قبل از اینکه به مرحله اجرایی برسد در بین گروه های مرتبط با موضوع مساله چه داخل دانشگاه و چه خارج دانشگاه قابل اشتراک و نقد می‌ شود.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.