به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز چهارشنبه در جشن انقلاب اهالی روستای خوجین از توابع بخش مرکزی این شهرستان افزود: 67 درمانگاه ، مرکز بهداشت و خانه بهداشتی در روستاهای منطقه خدمات بهداشتی و درمانی به روستاییان ارائه می کنند.
او گفت: در حالی که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها یک پزشک ایرانی در مرکز شهر فعالیت می کرد امروزه همه مراکز بهداشت روستایی این شهرستان دارای پزشک مستقر بوده و دورافتاده ترین روستاهای منطقه نیز از خدمات پزشکی ، بهداشتی و درمانی مساوی با مراکز بخش ها بهره می برند.
وی اظهار داشت: 95 درصد جمعیت خلخال نیز با سواد بوده و توزیع امکانات آموزشی متوازن در این شهرستان طوری است که یک روستا با یک دانش آموز نیز از داشتن مدرسه ، معلم و امکانات آموزشی تحصیل در روستای زادگاه خود بی بهره نیست.
بابایی با بیان اینکه روستای خوجین به عنوان دروازه ورودی گردشگران و در دل منطقه نمونه گردشگری ازناو واقع شده از برنامه ریزی برای اجرای طرح جامع گردشگری این منطقه خبر داد و افزود: بر اساس این طرح پاسگاه چند منظوره و پلیس راه خوجین از این مکان به منطقه ای مناسب منتقل خواهد شد.
او گفت: برای افزایش زمان ماندگاری مسافران و گردشگران در این روستای هدف گردشگری مسئولان منطقه نیازمند همکاری از سوی اهالی خوجین هستند و انتظار می رود متصدیان خانه مسافرهای این روستا زیرپوشش شرکت ساماندهی خانه مسافری قرار بگیرند.
او اظهار داشت: با توجه به فرسوده بودن شبکه آبرسانی روستا که در سال 1362 با استفاده از لوله های گالوانیزه اجرا شده این شبکه نیازمند اصلاح شبکه بوده و تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح بدون واگذاری شبکه آبرسانی به شرکت آب و فاضلاب روستایی ممکن نیست.
فرماندار خلخال افزود: انتظار می رود دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستا در واگذاری تاسیسات آبرسانی روستا به این شرکت همکاری لازم را داشته باشند.
فرماندار خلخال از تلاش برای خروج دامداری های سنتی خوجین از داخل روستا به منطقه ای در خارج از آن خبر داد و گفت: امکان ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای این کار تنها در صورت راه اندازی شهرک دامداری و تجمیع دامداری ها در یک محل مناسب امکان پذیر بوده و واگذاری انشعاب انفرادی انرژی از سوی شرکت ها به دامداری ها مقدور نمی باشد.
رحیم ملکی ، دهیار روستای خوجین نیز در این مراسم گفت: دهیاری روستا با همکاری بنیاد مسکن و مشارکت های مالی اهالی 10 هزار متر مربع از معابر این روستا را با صرف پنج میلیارد و 500 میلیون ریال آسفالت کرد.
وی افزود: با هدف دستیابی به اهداف زیست محیطی سیستم جمع آوری مکانیزه زباله با خرید 30 دستگاه سطل زباله و خودور حمل زباله در خوجین از سوی دهیاری راه اندازی شده است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.