به گزارش ایرنا ، شدت بارش برف به اندازه ای است که برغم بالا بودن نسبی دمای هوا ، سطح گذرگاه های درون شهری اردبیل سپیدپوش شده است.
دمای هوا در ایستگاه مرکزی اردبیل حوالی ساعت 16 و 30 دقیقه عصر امروز سه درجه بالای صفر بود ولی با نزدیک شدن به غروب آفتاب و نیز نفوذ هوای سردتر به منطقه هر لحظه بر میزان برودت افزوده می شود.
پیش بینی شده است که از بامداد دوشنبه با گذر این ناوه و نفوذ هوای سرد واقع در پشت آن سرما و یخبندان بر منطقه اردبیل حاکم شود.
مرکز پایش جاده های اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل اعلام کرد که در بیشتر راه های ارتباطی این استان بارش متناوب برف ادامه دارد و در برخی مسیرها از جمله گردنه های بودالالو در جاده اردبیل - خلخال - سرچم و صایین در جاده نیر - سراب ، حیران در جاده اردبیل - آستارا و الماس در جاده خلخال - اسالم همراه با کولاک شدید است.
این مرکز از رانندگان خواست در صورت ضرورت سفر در جاده های کولاک گیر از زنجیر چرخ استفاده کرده و تجهیزات زمستانی و پوشاک ضخیم همراه داشته باشند.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی خاص از شرایط جوی بسیار متغیر برخوردار است. پیشینیان اردبیل چهار روز پایانی چله بزرگ و چهار روز آغازین چله کوچک (هفتم تا 14 بهمن) را چهار چهار نامیده و بر این باورند که این بازه می تواند اوج برف و سرما و یخبندان در منطقه باشد.
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.