به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی ، شنبه شب در جمع مدیران استان اردبیل افزود: در زمینه تامین نیاز شهرک های مسکن مهر شهر اردبیل هم قرار است در هر شهرک ساخت 2 باب مدرسه آغاز شود که یک سوم اعتبار مورد نیاز آن بر عهده وزارت راه و شهرسازی بوده و دو سوم نیز ازسوی اعتبارات استانی تامین خواهد شد.
وی اظهارداشت: اگر ارگانهای ذیربط مساعدت های لازم را انجام دهند تا پایان شهریور سال آینده تمام امکانات جنبی پروژه های مسکن مهر استان اردبیل ازجمله مدرسه، مسجد ، کلانتری آماده و تحویل ساکنان این شهرک ها خواهد شد.
مهرآبادی اضافه کرد: دولت مبلغ 15هزار میلیارد ریال برای آماده سازی، محوطه سازی و بازآفرینی شهری مسکن مهر کشور در لایحه بودجه سال 1398 به صورت تهاتری منظور کرده است.
به گفته وی مجموع مسکن مهر ایران در زمان حاضر با کمبود دو هزار و 250 باب مدرسه مواجه است و ما به خاطر مشکلات و کاستی هایی که در تامین اعتبارات مورد نیاز داریم تاکنون ساخت 500 باب مدرسه در مسکن مهر کشور را آغاز کرده ایم.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنانش گفت: باوجود تمام مسایل و حواشی که از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در ارتباط با مسکن مهر علیه این دولت مطرح می شود به شکل میانگین سالانه 200 هزار واحد از این نوع مسکن در ایران تکمیل شده است.
فرماندار اردبیل نیز در این نشست با بیان اینکه تمام شهرک های این شهر و نیز شهرک های مسکن مهر با مشکل کمبود مدرسه مواجه هستند خواستار مساعدت بیشتر وزارت راه و شهرسازی در این ارتباط شد.
جواد زنجانی افزود: به رغم آنکه مسکن مهر پیله سحران، میراشرف و شام اسبی در زمان حاضر هر کدام به سه باب مدرسه نیاز دارند اما به لحاظ تنگناهای مالی قرار شد تا دست کم برای هر یک از آنها ساخت دو باب مدرسه آغاز و در اسرع وقت تمام شود.
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل نیز در ادامه این نشست گفت : در این استان در مجموع 46 هزار و 378 واحد مسکن مهر وجود دارد که تاکنون کار ساخت و تکمیل 40 هزار و 566 واحد از آنها به پایان رسیده است.
محبوب حیدری افزود : از 812 واحد مانده نیز که 528 واحد آن به مسکن مهر میراشرف مربوط است تکلیف آن طی ماه جاری مشخص و تا پایان شهریور سال آینده تکمیل می شود.
به گفته او، 51 واحد از این تعداد در شهرستان کوثر قرار دارد که فاقد متقاضی می باشد، 32 واحد نیز در مشگین شهر مربوط به تعاونی هاست که کارشان اکنون به دادگاه افتاده و در شهر نمین نیز 24 واحد با همین شرایط مواجه هستند.
وی افزود : در این سفر مبلغ یکصد میلیارد ریال از قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تقاضا شد که با تامین آنها نسبت به رفع کمبودهای مسکن مهر استان اردبیل در زمینه مدرسه و مسجد اقدام گردد.
وی درباره مسکن مهر پارس آباد نیز گفت : 700 واحد از یک هزار و 296 واحد مسکن مهر این شهرستان پایان یافته و 500 واحد آن به خاطر گران شدن قیمت آسانسور ، با پیمانکار به مشکل برخورده است.
دولت لطفی مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: در واحدهای مسکن مهر استان اردبیل باید 71 واحد مدرسه با 431 کلاس درس احداث شود ولی تنها 9 واحد احداث شده و یا در حال احداث است.
وی هزینه احداث هر واحد آموزشی 6 کلاسه در استان اردبیل را 22 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای تامین نیاز شهرک های مسکن مهر استان در زمینه واحدهای آموزشی اعتبار کلانی مورد نیاز است.به گزارش ایرنا، در این جلسه بر تکمیل طرح های مسکن مهر استان اردبیل تا شهریورماه سال 1398 و نیز اختصاص اعتبار لازم برای حل مشکل 821 واحد مشکل دار تاکید شد.
/6016/6019
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.