خلیل نیکشاد روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران این طرح ها با مجموع سرمایه گذاری 552 میلیارد و 637 میلیون ریال توسط بخش خصوصی و دولتی اجرا و آماده افتتاح شده است.
وی در تشریح جزئیات طرح های آماده افتتاح سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اظهار کرد: به این مناسبت 20 طرح عمرانی بخش کشاورزی استان که توسط دولت اجرا شده ، در ایام دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: برای اجرای این طرح ها 30 میلیارد و 158 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه بخش کشاورزی، اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.
نیکشاد تامین آب کشاوزری، طرح های صرفه جویی در استفاده از آب زراعی و افزایش راندمان آبیاری و احداث جاده بین مزارع را از جمله زمینه های این سرمایه گذاری عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای این طرح ها زمینه بهره مندی حدود سه هزار و 300 نفر از کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی استان فراهم شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: علاوه بر طرح های عمرانی، 46 طرح مهم تولیدی، اقتصادی و خدماتی حوزه کشاورزی نیز که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سطح استان اردبیل اجرا شده، به مناسبت چهلمین سال انقلاب آماده بهره برداری شده است.
وی گفت: برای اجرای این طرح ها که شامل طرح های دامداری، تولید گوشت، تولید سبزیجات خوراکی، واحدهای تولید فرآورده های دامی و لبنی، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، مجتمع های گلخانه ای و صنایع دام و طیور می باشد، بیش از 522 میلیارد و 479 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.
نیکشاد اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح ها برای 432 نفر در سطح استان زمینه اشتغال پایدار فراهم می شود.
به گزارش ایرنا، استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است.
سالانه بیش از 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در استان اردبیل تولید می شود.
استان اردبیل در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی پیشتاز است به طوری در تولید عدس رتبه اول، تولید کلزا رتبه اول، تولید سیب زمینی رتبه دوم، تولید عسل رتبه سوم، تولید چغندر قند رتبه پنجم، تولید حبوبات، گندم و جو رتبه هفتم کشوری را دارد.
1905/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.