نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: از جهاددانشگاهی تشکر می‌کنم که چهره انقلاب اسلامی را در کشور و استان اردبیل، خوب نشان داده است.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، آیت الله  سید حسن عاملی، در بازدید از مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل، فعالیت‌های جهاددانشگاهی در سطح ملی و استان را شایسته و ستودنی خواند و افزود: به عنوان خادم ملت و استان از مسئولان و کارکنان این نهاد انقلابی بابت این خدمات تشکر می‌کنم.
وی با اشاره به اینکه این نهاد در حوزه‌های مختلف بویژه حوزه سلامت باروری، عالی ظهور کرده است که این، جای شکر دارد، خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های کشور که جهاددانشگاهی هم در آن سهم عمده‌ای دارد و قابل تحسین است، اقتدار علمی جمهوری اسلامی را در جهان خوب تصویر می‌کند. در حال حاضر هر فردی که از کشورهای همسایه به مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی اردبیل مراجعه و با درمان موفق آنجا را ترک می‌کند، به سفیر بیان این موفقیت‌ها تبدیل می‌شود.
 نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است و باید در تراز انقلاب اسلامی فعالیت کند، افزود: ما باید با علم خود را به دنیا بشناسانیم به همین خاطر باید پیشرفت علمی کشور به تصویر کشیده و به جهان عرضه شود چرا که این پیشرفت‌ها زمینه بزرگی برای دیپلماسی عمومی و تغییر افکارعمومی برای نگرش مثبت دنیا به کشورمان هستند.
خدمت علمی، بزرگترین خدمت انقلاب اسلامی به کشور 
عاملی بزرگترین خدمت انقلاب اسلامی به کشور را خدمت علمی عنوان و تصریح کرد: انقلاب اسلامی بنیه علمی کشور را در عرصه‌های مختلف بالا برده است که قابل قیاس با زمان رژیم گذشته نیست. استعدادها، حلقه‌های مفقوده علمی فراوان و مدیریت این استعدادها به برکت انقلاب اسلامی کشف شده است. 
دکتر عاملی با بیان اینکه در حال حاضر ایران از نظر صنایع نظامی در موقعیتی است که می‌تواند از کشور در مقابل تعرض دشمنان دفاع کند، اضافه کرد: همه این توانمندی‌ها به برکت تحولات علمی کشور است به همین خاطر باید نهایت تلاش خود را بکنیم و در شکستن مرزهای علمی جهان و پیش بردن این مسیر سهیم باشیم. 
وی با اشاره به اینکه پزشکان و فعالان علمی کشور می‌توانند ایران را به نحو شایسته در دنیا معرفی کنند که با ساعت‌ها برنامه‌ فرهنگی این کار امکان‌پذیر نیست، یادآور شد: جهاددانشگاهی تشکیل شده است تا گره‌های موجود در عرصه‌های علمی، صنعتی، تحقیقاتی و کشاورزی کشور و استان را حل کند. در کنار فعالیت دستگاه‌های اجرایی دولتی، جهاددانشگاهی ثابت کرده است که فعالیت آن موازی کاری نیست بلکه کارهای حساس روی زمین مانده را انجام می‌دهد.    جهاددانشگاهی با عشق به وطن، انقلاب اسلامی و غرور مقدس ملت فعالیت می‌کند
امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه در سایه فعالیت‌های جهاددانشگاهی، چهره استان اردبیل در کشور و کشورهای همسایه بسیار خوب جلوه کرده است، اضافه کرد: جهاددانشگاهی بر خلاف سایر دستگاه‌های اجرایی جهادی عمل می‌کند نه موظفی. این نهاد با عشق به وطن، انقلاب اسلامی و غرور مقدس ملت فعالیت می کند.
عاملی با اشاره به اینکه در استان اردبیل قابلیت‌های خوبی در زمینه‌های کشاورزی، گیاهان دارویی و معادن وجود دارد که جهاددانشگاهی می‌تواند در آنها ورود کند، اضافه کرد: در حال حاضر ثروت، چاه‌های نفت نیست بلکه ثروت بذر و ژن است که توصیه می‌کنم همان طور که جهاددانشگاهی در حوزه سلامت باروری بسیار برجسته عمل کرده است روی این امور هم کار و تمرکز کند تا بتواند نیازهای کشور و استان را برطرف نماید.
دستاوردهای پزشکی جهادانشگاهی در پیشرفت کشور تاثیر گذار است
در این بازدید رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه این نهاد در حوزه سلامت باروری به دستاوردهای مهم و ارزشمند دست یافته که در پیشرفت کشور تاثیرگذار است افزود: جهاددانشگاهی به عنوان نهاد انقلابی با 47 واحد استانی و سازمانی در سطح کشور در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
مهران اوچی اردبیلی اضافه کرد: این نهاد با سه پژوهشگاه ابن‌سینا، رویان و علوم انسانی، 25 پژوهشکده، دانشگاه‌های علم و فرهنگ و علم و هنر، دو پارک علم و فناوری البرز و کرمانشاه، 132 گروه پژوهشی، 120 مرکز خدمات تخصصی و 21 مرکز رشد فناوری، 19 نشریه علمی - پژوهشی، مرکز اطلاعات علمی SID، مرکز امام و انقلاب، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی ایران و 18 شرکت مشاور و دانش بنیان در خدمت مردم شریف کشور و نظام است.
وی با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل در سال 1389 راه اندازی شده است، تصریح کرد: تاکنون درمان بیش از یک هزار زوج موفقیت‌آمیز بوده و 450 نوزاد متولد شده که این میزان موفقیت مطابق با مراکز ملی و بین‌المللی بوده است.
عضو هیات علمی جهاددانشگاهی استان اردبیل از پذیرش بیش از 300 زوج جمهوری آذربایجان در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل خبر داد و سونوگرافی، IVF، IUI، انتقال جنین، میکرواینجکشین، هیستروسکوپی، لاپاراسکوپی را از جمله فعالیت‌های این مرکز عنوان کرد.
اوچی اردبیلی یادآورشد: سه مرکز مشاوره مامایی، ژنتیک و روانشناسی، سه آزمایشگاه تشخیص طبی، جنین‌شناسی و ژنتیک، دو اتاق عمل مردان و زنان از بخش‌های مستقر در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل است. 
وی با بیان اینکه ایران در حوزه سلامت باروری جزء 4 کشور برتر دنیا است، افزود: تمام فعالیت‌های این مرکز مطابق با تکنولوژی دانش فنی روز دنیا و یکی از مراکز مجهز در شمالغرب کشور است.
اوچی اردبیلی، ایجاد مجتمع سلامت را از اهداف توسعه‌ای جهاددانشگاهی استان اردبیل و کمک به احیاء گردشگری سلامت استان عنوان و اضافه کرد: ایجاد این مجتمع علاوه بر ایجاد فضای مناسب و استاندارد برای ارائه خدمات درمان ناباروری، زمینه ورود این نهاد به حوزه سلول درمانی و مطالعه و ارائه خدمات درمانی بیماری سرطان را نیز فراهم می کند.
وی با بیان اینکه این نهاد با ایجاد این مجتمع سعی دارد دغدغه مسوولان استان در زمینه درمان بیماری سرطان را رفع کند، گفت: با حمایت‌های مسئولین استان به ویژه استاندار تلاشگر اردبیل به دنبال تسریع برنامه‌ها و بومی سازی دستاوردهای علمی جهاددانشگاهی در استان هستیم.
اوچی اردبیلی با اشاره به میزان ناباروری در استان اردبیل و حمایت‌های انجام گرفته از زوجین نابارور، یادآور شد: در راستای اجرای طرح تحول سلامت، طرح حمایت مالی از زوجین نابارور با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان برای سومین سال متوالی در مرکز درمان ناباروری قفقاز در حال اجراست و در طول این مدت بیش از 800 زوج تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.
وی به فعالیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی اشاره و تصریح کرد: اولویت جهاددانشگاهی در این حوزه، جهت‌گیری و برنامه‌ریزی به سمت برگزاری دوره‌های مهارت افزا و تخصص محور است تا در زمینه اشتغالزایی استان گام بردارد.   وی به فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی در سطح استان اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی در قالب مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، سازمان دانشجویان ایران و خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در راستای پیشبرد برنامه‌های توسعه فرهنگی استان فعالیت می‌کند.
اوچی اردبیلی خاطرنشان کرد: این نهاد در استان اردبیل با تأثی از بدنه جهاددانشگاهی و با نیازسنجی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی، وارد حوزه پزشکی با رویکرد سلامت باروری، گردشگری با رویکرد گردشگری سلامت و کشاورزی با رویکرد گیاهان دارویی و فندق شده است.
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به اینکه این نهاد در جهت رفع نیاز‌های استانی فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: این نهاد با هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی عملیاتی و درست به دنبال تحقق منویات مقام معظم رهبری است.
در این بازدید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از بخش‌های مختلف مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.