به گزارش ایرنا، در نخستین روز این جشنواره پنج روزه که طی آیینی در سالن صدف شهر گردشگری سرعین استان اردبیل آغاز شده، گروه موسیقی محلی استان گیلان و شهرستان بیله سوار به اجرای برنامه پرداختند.
در قالب این جشنواره که با هدف معرفی جاذبه های گردشگری استان اردبیل و ترویج گردشگری در همه فصول سال در استان اردبیل برنامه ریزی شده، قرار است در شهرستان سرعین در مدت پنج روز گروه های موسیقی و آیینی استان های کردستان، خراسان جنوبی و کهکیلویه و بویراحمد به صورت مشترک به اجرای برنامه و معرفی جاذبه های گردشگری ایران بپردازند.
حسن حسن پور ، فرماندار شهرستان سرعین در این آیین، جشنواره زمستان بیدار را اقدامی شایسته برای همه فصلی کردن و معرفی جاذبه های کم نظیر گردشگری استان اردبیل بویژه سرعین در فصل زمستان ذکر کرد.
وی اظهارامیدواری کرد در سایه معرفی جاذبه های گردشگری و توسعه اشتغال در این بخش، در چهلمین سال انقلاب اسلامی ایران اهداف توسعه اجتماعی و رفاه عمومی انقلاب محقق شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این آیین با اشاره به این که گردشگری محور اول توسعه استان تعیین شده، گفت: شهرستان سرعین به علت جاذبه های تاریخی از جمله آثار زندگی زیر زمینی مردمان این خطه و نیز وجود آبهای گردم متعدد قطب گردشگری استان و کشور محسوب می شود و باید از این ظرفیت در همه فصول سال استفاده شود.
صغری فرشی توسعه گردشگری را علاوه بر آثار اقتصادی و اجتماعی مطلوب، دارای اثرات مثبت در ایجاد صلح و دوستی و محبت بین اقوام ایرانی دانست و افزود: طرح زمستان بیدار بخش گردشگری استان راهی برای استفاده از ظرفیت موجود برای توسعه اقتصادی ، افزایش رفاه و ایجاد اشتغال پایدار است.
وی شهرستان سرعین را جزو سه برند معروف اقامتگاهی کشور و قطب آبدرمانی ایران ذکر کرد و ادامه داد: از ظرفیت موجود سرعین در بخش آبدرمانی، ورزش های زمستانی و تعطیلات گذرانی باید در همه فصول استفاه شود.
فرشی بیان کرد: در قالب طرح زمستان بیدار تمامی مراکز خدماتی، پذیرایی و اقامتی استان اردبیل با اعمال 60 درصد تخفیف تلاشی را برای جذب گردشگر در فصل زمستان بویژه در شهر سرعین آغاز کرده اند.
او اظهار داشت: با اجرای طرح زمستان بیدار می توان بخش گردشگری سرعین را از فصلی بودن خارج کرده و در فصل زمستان نیز به جذب گردشگران داخلی و خارجی پرداخت.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: آموزش هتلینگ و دایر کردن نخستین 'هتل اسکول' کشور در شهرستان سرعین از نیمه بهمن ماه به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به علت وجود ظرفیت های مناسب آغاز می شود و این شهرستان به زودی به قطب آموزش صنعت گردشگری کشور تبدیل خواهد شد.
در نخستین روز جشنواره زمستان بیدار در شهرستان سرعین که با اجرای موسیقی ملی ایرانی، موسیقی آذربایجانی از شهرستان بیله سوار و نواهای موسیقی گیلکی توسط گروه گیلوخوان همراه بود، شرکت کنندگان با ظرفیت های گردشگری شهرستان سرعین و بیله سوار آشنا شدند.
جشنواره 'زمستان بیدار' استان اردبیل در قالب 10 هفته برنامه و هر هفته در یکی از شهرستان های این استان برای توسعه بخش گردشگری و استفاده از ظرفیت های گردشگری در فصل زمستان از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل طراحی شده است.
برای هر هفته این جشنواره عناوین خاصی از جمله موسیقی اقوام، ورزش درمانی، صنایع دستی، جشنواره غذاهای بومی و محلی، ساخت تندیس های برفی و یخی، کودک و زمستان و زمستان از نگاه دوربین تعریف شده است.
در قالب جشنواره زمستان بیدار که با هدف معرفی بیشتر توانمندی های مختلف گردشگری استان و جذب گردشگران داخلی و خارجی در فصول غیر گردشگری طراحی شده، قرار است اقتصاد گردشگری و نشاط در استان اردبیل استمرار یافته و فعالیت های ورزشی مرتبط با زمستان احیا شود.
استان اردبیل ظرفیت های قابل توجه گردشگری زمستانی متعددی دارد که از آن جمله می توان به کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری اشاره کرد.
6016/1905
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.