نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: در اعتراض به انتزاع بخشی از استان اردبیل و واگذاری به استان همسایه به جای استعفاء تصمیم گرفتم تا به همراه جوانان جلوی استانداری رفته و استاندار اردبیل را به استراحت بفرستیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با بیان اینکه بر هم زدن تقسیم‌بندی جغرافیایی استان‌ها اقدامی خطرناک است که باید هیئت دولت جلوی آن را بگیرد، خاطرنشان کرد: متاسفانه هیئت دولت از بین همه استان‌ها یقه ما را گرفته و در تقسیم بخشی از این استان و واگذاری به استان همجوار سعی می‌کند به نوعی سد عظیم این منطقه و سایر امکانات به وجود آمده را به استان همسایه واگذار کند که قطعا چنین امری اعتراض اهالی را به همراه داشته است.
وی خاطرنشان کرد: به رغم گله‌مندی مردمی و نامه اعتراض‌آمیز استاندار اردبیل به وزیر کشور و تذکر ما در خطبه‌های نماز جمعه این اقدامات به نتیجه نرسیده و گوئی دولت نمی‌خواهد خطا و اشتباه خود را در این زمینه جبران کند.
امام جمعه اردبیل بیان کرد: اگر هیئت دولت در اسرع وقت خطای خود را جبران نکند بنده به همراه جوانان جلوی استانداری رفته و ضمن بستن در استانداری استاندار را نیز به استراحت می‌فرستم.  
عاملی گفت: بنده قصد داشتم استعفاء بدهم اما این حرکت را یک اقدام انفعالی در برابر بی‌تدبیری‌ها دانستم و در استیفای حقوق مردم تصمیم گرفتیم به جای استعفای خودمان کاری کنیم تا مسئول خطاکار خود استعفا داده و کنار برود.
 
طی نامه‌ای جزئیات واگذاری کشت و صنعت را به مقام معظم رهبری تشریح کردم
خطیب جمعه اردبیل به موضوع کشت و صنعت و حق و حقوق مردم منطقه به ویژه عشایر اشاره کرد و افزود: بنده با جزئیات و به شکل مفصل محضر مقام معظم رهبری واگذاری کشت و صنعت و حق و حقوق عشایر منطقه را منعکس کردم و امیدواریم در وهله اول مسئولان امر ضمن حفظ حق و حقوق مردم منطقه به شکل شرعی، قانونی و عرفی سعی کنند زمین‌ها را به صاحبان اصلی برگردانند.  
عاملی تصریح کرد: باید از همین فردا کار استیفای حقوق عشایر در منطقه آغاز شود و به گونه‌ای نباشد که حرف ما روز هوا بماند.
 
دولت از اقدام انفعالی در برابر بانک‌های خصوصی دست بردارد
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به رغم اعلام بانک مرکزی در نرخ سود 18 درصدی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بانک‌های خصوصی اصلا توجهی به این موضوع ندارند و حتی با نرخ سود 20 تا 30 درصد تسهیلات خود را پرداخت می‌کنند.
عاملی افزود: دولتی که عاشق شفاف‌سازی است بهتر است دلیل مماشات و رفتار انفعالی خود را در برابر بانک‌های خصوصی اعلام کند که چگونه این بانک‌ها در حق مردم جنایت کرده و با نرخ سود بسیار بالا سعی می‌کنند به اقشار مختلف مردم وام بدهند.
وی اظهار کرد: در همین استان اردبیل بانک خصوصی را سراغ داریم که در قبال 50 میلیون تومان تسهیلات پرداختی در یک مرحله 187 میلیون تومان و در مرحله بعد 244 میلیون تومان مطالبه کرده است.
امام جمعه اردبیل بدترین تحریم دشمنان را علیه ملت‌ها تحریم و محرومیت علمی برشمرد و بیان کرد: مسئولان آمریکا به صراحت اعلام کردند که ما با توسعه و پیشرفت علمی ایران مشکل داریم و به زعم آنها این توسعه و پیشرفت امنیت آنها را به مخاطره می‌اندازد.
عاملی خاطرنشان کرد: ما در اوج محرومی علمی به پیشرفت‌های خوبی دست یافتیم به طوری که ما به زودی سه ماهواره را به هوا پرتاب خواهیم کرد که 100 درصد آن بومی و به دست متخصصان ایرانی ساخته شده که نشان از نبوغ دانشمندان و محققان ایرانی است.
وی بزرگترین خدمت جمهوری اسلامی را خدمت علمی و دستیابی ایرانیان به تکنولوژی‌های برتر اعلام کرد و گفت: همچنان آمریکائی‌ها از فعالیت ناو و زیردریایی ما در ترس و واهمه هستند در حالی که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا و حضور مردم ما در عالی‌ترین سطح توسعه علمی دنیا قرار داریم.
امام جمعه اردبیل همچنین به کمک تاریخی ایران به مردم آذربایجان در 5 ژانویه 1994 اشاره کرد و افزود: ایرانیان در آن مقطع با مساعدت نظامی جلوی تهاجم ارمنی‌ها را به شهرهای مرزی آذربایجان به ویژه هورادیس گرفتند و قطعا این خدمت ملت ایران از ذهن مردم مسلمان آذربایجان پاک نخواهد شد.
عاملی یاد و خاطره شهدای منطقه نیارق را در دوران پیروزی انقلاب اسلامی گرامی داشت و گفت: حرکتی که آموزش و پرورش در تربیت حافظام قرآن به ویژه حفظ جزء 30 قرآن در مقطع دبستان شروع کرده حرکت در مسیر تحقق جامعه آرمانی اسلامی و قرآنی است که امیدواریم در سال 1404 با تلاش مجموعه آموزش و پرورش و خیرین بتوانیم به تربیت 10 میلیون حافظ قرآن موفق شویم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.