علی یوسف زاده روز پنج شنبه در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی این پروژه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بازسازی این مسیر که چندماه پیش به علت رانش کوه تخریب شده بود از 15 روز پیش شروع شده است.
وی بیان کرد: مجری طرح با بکار گیری 10 دستگاه ماشین آلات سنگین هم اکنون در حال احداث راه جدید در طول یک هزار و 500 متر از مسیر جاده تخریب شده است.
یوسف زاده اظهار داشت: علاوه بر عملیات خاکبرداری،خاکریزی و ترانشه زنی، بهره برداری از این مسیر نیازمند احداث چهار دهنه پل بوده و پیمانکار برای اجرای آنها نیزاقدام کرده است.
او گفت: این پروژه با اعتبار اولیه 40 میلیارد ریال اجرا می شود و هم اکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .
معاون مهندسی وساخت اداره کل راه وشهرسازی استان اضافه کرد: برای تکمیل عملیات اجرایی این پروژه، عملیات خاکی به میزان 200 هزار متر مکعب شامل خاکبرداری و خاکریزی انجام و پس از آن اقدام به زیر سازی و آسفالت خواهد شد .
وی گفت: راه کنار گذر سد گیوی از چند ماه پیش به علت رانش کوه و تخریب جاده درحد فاصل آبگرم کوثر تا روستای ایلوانق مسدود شده و هم اکنون تردد خودروها از خلخال به کوثر و بالعکس از طریق جاده دسترسی قدیم به آبگرم صورت می گیرد .
یوسف زاده بیان کرد: در صورت بارش سنگین برف تردد از مسیر فعلی در این محور بدلیل وجود شیب تند و مسیر باریک برای خودروهای سنگین و حتی در مواردی برای خودرهای سبک نیز غیر ممکن خواهد بود.
او از پایان کار مطالعه پروژه احداث راه جدید کنار گذر سد گیوی و دسترسی به کوثر از مسیر روستای نیلق خبرداد و گفت: در صورت تامین اعتبار و با اجرای این پروژه به طول 9 کیلومتر دسترسی به شهر گیوی مرکز شهرستان کوثر امکان پذیر خواهد شد.
شهرستان های کوثر و خلخال در جنوب اردبیل واقع هستند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.