به گزارش ایرنا ، شهامت هدایت روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: عملیات اجرایی چهار حوزه از 11 حوزه طرح بزرگ آبخیزداری استان با تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اتمام رسیده و فقط حدود 30 درصد از کار مابقی حوزه ها باقی مانده است.
وی با بیان اینکه تمامی اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح بزرگ آبخیزداری استان از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود، اظهار اشت: برای اجرای این طرح در 11 حوزه 210 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
هدایت جلوگیری از فرسایش خاک و رسوب‌ دهی، کنترل هرزآب‌ ها و بهره ‌وری بهینه از نزولات آسمانی و جلوگیری از وقوع سیلاب را از جمله اهداف اجرای طرح های آبخیزداری در استان برشمرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ذخیره آب برای تولید و تغذیه و افزایش سفره‌ های آب‌ های زیرزمینی را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست و گفت: حفاظت، مدیریت و نظارت از مهم ترین ا,لویت های طرح جامع حوزه های آبخیز استان است.
او اظهار داشت: طبق تفاهمنامه استاندار اردبیل با رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در آینده نه چندان دور 200 میلیارد ریال دیگر برای اجرای طرح های آبخیزداری در استان اردبیل اختصاص خواهد یافت.
استان اردبیل از مناطق مستعد و غنی در بخش منابع طبیعی و کشاورزی است، در این استان بیش از 69 هزار هکتار جنگل، بیش از یک میلیون هکتار مرتع، سه ذخیره گاه جنگلی و سه حوزه آبخیز بالهارود ، ارس و قزل اوزن وجود دارد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.