به گزارش ایرنا ، رضوان صادقی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران خلخال افزود: با توجه به کاهش قابل توجه میزان بارندگی های پاییز امسال در مقایسه با سال گذشته و احتمال ادامه این روند در زمستان برنامه ریزی برای مدیریت منابع آبی و مقابله با احتمال بروز تنش آبی در منطقه را ضروری کرده است.
وی گفت: مسئولان دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران این شهرستان برنامه های پیشنهادی خود را برای مدیریت منابع آب و رویارویی با احتمال روند خشکسالی به دبیرخانه ستاد ارائه کنند.
او با بیان اینکه سرمازدگی بهار امسال 2 هزار و 100 میلیارد ریال خسارت به بخش زراعت و باغداری این شهرستان تحمیل کرد، افزود: اجرای برنامه های پیشگیرانه همواره موجب کاهش خسارات ناشی از بروز حوادث قهری در منطقه می شود.
او با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات فصلی و منظم کارگروه های تخصصی 14 گانه زیرمجموعه ستاد مدیریت بحران خلخال اظهار کرد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته 2 کارگروه مخاطرات کشاورزی و بهداشت و درمان به عنوان کارگروه های برتر این ستاد در سال جاری شناخته شدند.
وی همچنین یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد مسئولان دستگاه های اجرایی و کسب امتیاز مناسب را برگزاری جلسات مستمر کارگروه های تخصصی مدیریت بحران و ارائه برنامه های پیشنهادی از سوی مسئولان این کارگروه ها دانست.
او با بیان اینکه مسئولان کارگروه های تخصصی ضعیف و کم کار شهرستان برای تعیین تکلیف به ادارات کل استان نیز معرفی می شوند، اظهار داشت: نتیجه عملکرد مطلوب این کارگروه ها کسب رتبه مناسب سالانه فرمانداری این شهرستان و هر گونه کمکاری نیز موجب پایین رفتن رتبه عملکردی آن خواهد شد
وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته ایمنی و کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: ارائه برنامه های پیشنهادی مسئولان کارگروه های زیرمجموعه مدیریت بحران از جمله برگزاری مانورها و برنامه های پیشگیرانه برای اجرای آنها در ایام این هفته از 30 آذر تا پنجم دی ماه امسال ضرورت دارد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.