اکبر بهنام جو جمعه در جریان بازدید از معادن مس مشگین شهر به خبر نگار ایرنا گفت: نتایج بدست آمده از 6 بلوک مورد نظر نشانگر وجود غنی مس و سایر فلزات گرانبها در این منطقه است.
وی بیان کرد: تا کنون از 24نقطه مورد نظر 17 نقطه مورد حفاری و اکتشاف قرار گرفته و تا پایان سال جاری عملیات اکتشاف به پایان می رسد .
وی اضافه کرد: از خرداد ماه سال آینده نیز با جمع بندی نتایج مطالعات بدست آمده، معادن مس مشگین شهر مورد بهره برداری قرار می گیرد و در مرحله نخست برای 300نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد.
استاندار اردبیل گفت: در مراحل بعدی و با ایجاد صنایع جانبی از جمله احداث کارخانه ساخت مفتول های مسی علاوه بر توسعه و شکوفایی اقتصاد شهرستان زمینه ایجاد اشتغال بسیاری از جوانان جویای کار فراهم می شود.
نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در حال حاضر از سه پهنه معدنی شناسایی شده در شهرستانهای خلخال ،اردبیل و مشگین شهر پهنه معدنی مس مشگین شهر فعالتر می باشد.
ولی ملکی افزود: با هدف بهره برداری بهینه از معادن در مناطق مختلف کشور با مصوبه مجلس شورای معادن در استانهای مختلف تشکیل شده و در استان اردبیل نیز چند جلسه برگزار کرده است.
وی بیان کرد: نتایج بازدید امروز استاندار نیز که با حضور شورای معادن استان انجام شد در جلسه ای مشترک با مسئولان کشوری وشرکت میتکو در تهران مورد بحث وبررسی قرار خواهد گرفت.
مشگین شهر در شمال غرب اردبیل واقع است.
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.