مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تبدیل محورهای شریانی فعلی به بزرگراه در استان اردبیل بیش از 3 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که تامین این رقم سالیان متمادی طول خواهد کشید.
محبوب حیدری در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: در حالی که میانگین متوفیان به ازای هر 100 کیلومتر در کشور 12 تا 13 نفر است این میانگین در استان اردبیل 8 تا 9 نفر می‌باشد که وضعیت ما به لحاظ تعداد کشته در جاده‌ها از میانگین کشوری پائین‌تر است.
وی افزایش ترددها را در کشور 8 درصد و میانگین آن را در استان اردبیل 8 تا 10 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: به تناسب افزایش ترددها در جاده‌های استان اردبیل تلفات جاده‌ای ما پائین‌ می‌باشد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل‌ با تاکید بر اینکه تنها با احداث بزرگراه نمی‌توانیم تصادفات و تلفات را کنترل کنیم، افزود: ما باید راحت‌ترین راه حل را در این زمینه انتخاب کرده و پیگیر آن باشیم چرا که تبدیل راه‌های موجود در استان به بزرگراه که 3 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد راهکار اساسی در کاهش تصادفات نیست.
حیدری گفت: ما با انتخاب یک راه حل مناسب و کم‌هزینه به ویژه با فرهنگسازی و عوامل کنترلی در جاده‌ها می‌توانیم همچون چند سال اخیر آمار تصادفات را کاهش دهیم که البته در این زمینه باید یک شرایط روحی – روانی مناسبی نیز در بین مردم و ترددهای روزانه آنها با دغدغه کمتر و خیال راحت به وجود آید.  
وی به میانگین احداث بزرگراه در استان به ازای هر 100 کیلومتر راه اصلی 10 کیلومتر بزرگراه را یادآور شد و افزود: در دو سال گذشته با همراهی استاندار اردبیل تلاش جدی کردیم تا با جذب اعتبارات تکمیل و احداث بزرگراه‌ها را در اولویت قرار دهیم اما با وضعیت اعتباری کنونی نمی‌توانیم امیدوار باشیم که در کوتاه مدت همه جاده‌ها را به بزرگراه تبدیل کنیم.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل از افزایش چشمگیر اعتبارات در حوزه راه‌ها و شریان‌های اصلی خبر داد و بیان کرد: در بودجه 97 نیز که از دو ماه پیش پیگیری کردیم اعتبارات خوبی برای احداث بزرگراه در استان پیش‌بینی شده و ما پروژه‌های مطالعه شده را به دقت در حال اجرا و عملیاتی شدن داریم.
حیدری در مورد جاده‌های قدیمی با مشخصات فنی درست و پایدار تصریح کرد: ما در همه شهرستان‌ها مطالعات تبدیل راه‌های موجود را به بزرگراه در حال تکمیل داریم و امیدواریم در کنار اقدامات کوتاه مدت و میان مدت بتوانیم در بلندمدت نیز به احداث بزرگراه دست پیدا کنیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.