معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به افزایش متقاضیان بوم گردی در استان اردبیل از بررسی 65 طرح بوم گردی در روستاها تا پایان سال جاری خبر داد. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، ناصر محمودی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیشترین میزان تقاضا از شهرستان‌های خلخال و مشگین شهر به ثبت رسیده است، اظهار کرد: متقاضیان می توانند یا با تبدیل خانه مسکونی روستایی و یا احداث خانه مسکونی جدید نسبت به راه اندازی اقامتگاه اقدام کنند و در این طرح تناسب معماری خانه مسکونی بر اساس معماری تاریخی و بومی منطقه باید مورد توجه قرار بگیرد. 
وی یادآور شد: اعطای تسهیلات برای ساخت خانه‌های مسکونی انجام می شود و نرخ تسهیلات در مناطق روستایی 6 درصد و در مناطق مرزی چهار درصد تعیین شده است. بطوریکه به میزان 80 درصد از هزینه برآورد شده برای احداث اقامتگاه اعطا می‌شود. 
وی اضافه کرد: پس از بررسی طرح‌های تقاضای اقامتگاه بوم گردی در صورت رعایت ضوابط و اصول، نسبت به صدور مجوز فعالیت و بهره برداری اقدام می شود.   به گزارش ایسنا افزایش متقاضیان بوم گردی در سال جاری افزایش یافته بطوریکه در حال حاضر چهار اقامتگاه بومی گردی در استان اردبیل فعال بوده و چهار مورد نیز در حال ساخت است. 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.