استاندار اردبیل از تدوین طرح‌های بوم‌گردی با هدف توسعه گردشگری در مناطق عشایری استان اردبیل خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه شورای عشایر استان اردبیل اظهار کرد: یکی از قطب‌های توسعه استان اردبیل توجه به ظر‌فیت‌های گردشگری است که در همه بخش‌ها تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های لازم را برای حضور گردشگران در بخش‌های مختلف فراهم کنیم.  
وی با بیان اینکه جامعه روستایی و عشایری دارای قابلیت‌های بی‌نظیری در این بخش‌هاست، خاطرنشان کرد: ما به راحتی می‌توانیم در طول سال هم مناطق ییلاقی و هم قشلاقی جامعه عشایری را به عنوان مرکز هدف حضور گردشگران تعریف و از آن بهره‌برداری کنیم.  
رئیس شورای اداری استان اردبیل با اشاره به اینکه در حوزه اکوتوریسم و همچنین توریسم آبدرمانی در کنار بوم‌گردی جامعه عشایری ظرفیت‌های بی‌نظیری را می‌توانیم در این حوزه معرفی کنیم، افزود: در طول سال برنامه‌هایی که در جامعه عشایری اعم از کوچ عشایر در هنگام بهار و پائیز و یا برداشت محصولات دامی، باغی و زراعی استفاده کرده و به راحتی توانمندی آنها را معرفی کنیم.  
بهنامجو ضرورت برگزاری جشنواره‌های مختلف در مناطق عشایری و همچنین برپائی نمایشگاه‌های دائمی فروش محصولات دامی و صنایع دستی را یادآور شد و بیان کرد: با راه‌اندازی این مجموعه‌ها به راحتی می‌توانیم فروش و عرضه محصولات عشایری را شاهد بوده و به توسعه و گسترش این زیرساخت‌ها در راستای اشتغالزایی بیشتر کمک کنیم.  
مدیر کل امور عشایری استان اردبیل در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از جامعه عشایری استان اردبیل از آب آشامیدنی بهره‌مند هستند و با تکمیل مجتمع‌های در حال احداث بهره‌مندی جامعه عشایری افزایش پیدا می‌کند.  
معرفت آذری خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های جامعه عشایری در کنار تامین آب شرب مناسب تامین سوخت باکیفیت به ویژه سوخت‌های فسیلی است که ما سعی می‌کنیم نیازمندی جامعه عشایری را برطرف کنیم.
وی به وجود 552 طایفه عشایر شاهسون در استان اردبیل و کوچ بهاره و پائیزه آنها اشاره کرد و گفت: همه ساله با کمترین آسیب این کوچه عشایر به انجام می‌رسد و سعی مدیریت جامعه عشایری بر این است تا فعالان و اقشار تلاشگر این عرصه را بهره‌مند از خدمات کیفی‌تر کنیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.