رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: صیانت از حقوق مردم و حفظ بیت‌المال مهمترین رویکرد ما در تشکیل جلسات حفظ حقوق بیت‌المال است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی صبح امروز در چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال  در اراضی ملی و منابع طبیعی در دادگستری اردبیل اظهار کرد: اجرای احکام در همه زمینه‌ها باید اصلی‌ترین رویکرد دستگاه‌های اجرایی باشد و نباید بعد از صدور رای اجرای احکام را به تعویق اندازیم تا زمینه برخی سوءاستفاده‌ها و تاخیرهای غیرقانونی در اجرای احکام فراهم نشود.
وی با اشاره به اینکه تاخیر در اجرای احکام صادر شده سبب می‌شود تا پرونده بعد از مدتی دوباره به سرجای اول خود بازگردد، خاطرنشان کرد: این امر علاوه بر اینکه هزینه‌های اضافی را به جامعه تحمیل می‌کند بلکه زمینه بی‌اعتمادی را نیز فراهم می‌کند.  
رئیس کل دادگستری استان اردبیل با انتقاد از اقدام شهرداری در عدم نظارت و ثبت و ضبط پرونده‌های مربوط به تخلفات ساخت و ساز و عدم ارجاع به کمیسیون‌های تخصصی در رسیدگی و صدور آراء گفت: 7 هزار فقره پرونده شهرداری به رغم صدور حکم همچنان در مرحبه اجرا بلاتکلیف مانده است.
قاصدی افزود: کندی رسیدگی و صدور احکام قضائی در برخورد با متخلفین از سوی شهرداری اردبیل مورد انتقاد است و انتظار می‌رود شهرداری اردبیل بدون تاخیر و تعلل بیشتر هر چه سریعتر به اجرای احکام صادر شده تن داده و مانع از ساخت و سازهای بی‌رویه در سطح شهر و حاشیه اردبیل شود
وی با یادآوری اینکه هدف ما در جلسات شورا کسب رضایتمندی مردم است، تصریح کرد: شهرداری و سایر مجموعه‌های اجرایی در استان باید با رویکرد حفظ حقوق مردم و بیت‌‌المال و رضایت خداوند وارد عمل شوند و اگر جز این باشد راه به جایی نخواهیم برد.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه صدا و سیمای ملی باید به دنبال تثبیت حقوق ملی باشد، افزود: در حال حاضر اصلی‌ترین رویکرد ما رسیدگی به مشکلات مردم و حفظ حقوق آنان است و ضروری است صدا و سیما با قرار گرفتن در کنار مسئولان نسبت به رفع این نیاز جامعه گام بردارد.
قاصدی خلع ید متصرفان از منابع طبیعی و ملی را یکی از اهداف اصلی دادگستری در تشکیل جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال اعلام کرد و گفت: جلوگیری از تجاوز سودجویان و دست‌اندازی به بیت‌المال وظیفه تنها یک دستگاه نیست بلکه همه باید به نوعی و در حدود اختیارات قانونی خود وارد این عرصه شوند.
وی اطاله رسیدگی به آرای صادر شده از سوی هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی را قابل قبول ندانست و بیان کرد: تکرار این اطاله‌ها چیزی جز تحمیل هزینه‌های گران برای جامعه ندارد و این امر خود سبب نارضایتی‌های بیشتر عمومی و عدم اعتماد به دستگاه قضائی خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: قوه قضائیه به دنبال ارائه آمار از فعالیت‌های انجام شده نیست بلکه هدف اصلی ما در این میان ایجاد اعتماد در مردم است که تاثیرگذاری صدا و سیما در این میان بیشتر به چشم می‌خورد.
قاصدی گفت: انتظار داریم صدا و سیما با تمام امکانات از ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد در راستای حفظ حقوق ملی و منافع آنها استفاده کند.
در ادامه این جلسه معاون شهرسازی شهرداری اردبیل با اشاره به اینکه در حال حاضر 7 هزار پرونده در حوزه ساخت و سازهای غیرقانونی در شهرداری اردبیل مربوط به سال‌های گذشته وجود دارد، بیان کرد: 650 مورد از این پرونده‌ها رسیدگی شده و رای صادره در خصوص آنها اجرایی شده است.
عارف احمدی بیان کرد: در سالجاری 843 مورد ساخت و ساز غیرمجاز و 69 مورد ساخت و ساز بدون پروانه انجام شده است.
وی افزود: همچنین در ساخت و سازهای داخل محدوده 62 مورد و قلع و قمع غیرمجاز نیز 7 مورد بوده است که پرونده رسیدگی برای آنها تشکیل شده است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.