به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری اردبیل ، ناصر عتباتی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان افزود: از زمانی که موضوع واگذاری این شرکت مطرح شده بر اساس دستور رییس دادگستری کل استان مجموعه قضایی و نهادهای نظارتی و دادسرا به موضوع ورود کردند.
وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی تاکید جدی بر حمایت از واگذاری این شرکت مهم شمال استان دارد، اظهارداشت: رویکرد اصلی در این زمینه رعایت مقررات قانونی ، حفظ حقوق عامه و حقوق بیت ‌المال است که بر سر آن با هیچ نهادی مماشات نخواهیم کرد.
عتباتی بیان کرد: واگذاری کشت و صنعت مغان بدون در نظر گرفتن اهلیت فنی ، مالی و اجرایی بخش خصوصی انجام نمی شود و با حساسیت تمام حفظ حقوق مردم منطقه مغان را پیگیری می‌ کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به برگزاری نشست اختصاصی با رییس سازمان خصوصی‌ سازی در واگذاری قانونی شرکت کشت و صنعت مغان، افزود: با مشارکت سازمان خصوصی‌ سازی که اصلی ‌ترین ارگان در بحث واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان است جلسه‌ ای با هدف واکاوی جزییات این واگذاری برگزار شد.
وی اظهار داشت: برغم اینکه این واگذاری از سوی سازمان خصوصی‌ سازی تمام شده تلقی می‌ شد با پیگیری ‌هایی که رییس مجموعه قضایی استان اردبیل از طریق وزیر دادگستری به عنوان یکی از اعضای هیات واگذاری صورت گرفت جلوی این واگذاری گرفته شد.
عتباتی با بیان اینکه عزم جدی از سوی سازمان خصوصی‌ سازی برای واگذاری به همان شرکت برنده مزایده بود، گفت: دوم مهرماه در جلسه ‌ای امضای قرارداد و اعلام واگذاری انجام شده و شرکت برنده مزایده این مجموعه بدون توجه به ملاحظات و دغدغه‌های مسئولان استان اردبیل درصدد تحویل گرفتن شرکت کشت و صنعت مغان بود که این امر به جدیت مسئولان استان انجام نشد.
وی ادامه داد: ایرادات اساسی نسبت به اهلیت مالی و اهلیت فنی شرکت برنده مزایده وجود داشت و با تلاش مجموعه استانداری و نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی در نامه ‌ای به دادستان کل کشور و با دستور مستقیم ایشان و ورود نهادهای اجرایی در حال حاضر بحث واگذاری معلق شده و تا زمانی که تمام جوانب سنجیده نشود این حالت تداوم خواهد داشت.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل بیان کرد: در روزهای آینده اسناد و مدارکی را که به دست ما رسیده است در اختیار سازمان خصوصی ‌سازی و وزارت اقتصاد قرار می ‌دهیم و با هدف واگذاری کشت و صنعت از مسیر صحیح و قانونی با رعایت حقوق عامه و حفظ منافع عامه و استان اقدامات اساسی صورت می‌گیرد.
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، 2 هزار و 600 هکتار باغات مدرن میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت های منحصر بفرد کشور محسوب می شود.
این شرکت در شهرستان پارس آباد مغان در شمال استان اردبیل واقع است.
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.